Musk a afirmat la finalul lunii noiembrie că, de când a oferit posibilitatea licențierii tehnologiei de conducere autonomă Tesla contra unei taxe modice, niciun producător auto nu a manifestat vreun interes. Majoritatea competitorilor nu vor să aibă de-a face cu software-ul său de asistență pentru șoferi, iar acei câțiva interesați au cerut doar teste pilot limitate, fără intenții imediate de a implementa tehnologia pe scară largă.
Musk și-a amintit că a avertizat anterior constructorii auto că fără FSD-ul Tesla aceștia s-ar putea confrunta cu o criză existențială, însă majoritatea i-au refuzat oferta.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/11/Elon-Musk-Tesla-1024x410.jpg)
Un producător important ar fi dorit să implementeze FSD-ul într-un test extrem de limitat, cu condiții „imposibil de realizat” pentru Tesla, ceea ce a făcut ca discuțiile să nu ducă nicăieri.
În luna iunie 2025, CEO-ul Ford, Jim Farley, a confirmat aceste discuții și a spus unui jurnalist că înțelegerea a eșuat, după ce a evaluat software-urile de asistență pentru șoferi ale Tesla și ale Waymo, considerând sistemul LiDAR al Waymo mult mai avansat decât cel Tesla, bazat exclusiv pe camere.
Tesla percepe o taxă unică de aproximativ 10.000 de dolari pentru pachetul FSD, pe care majoritatea clienților îl achită, deși legal, software-ul rămâne un sistem de asistență de Nivel 2.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/11/tesla-fsd-1-1024x503.jpg)
Tehnologia este în prezent investigată de National Highway Traffic Safety Administration după raportări privind vehicule în modul FSD care au trecut pe roșu sau au circulat pe sens greșit pe autostrăzi și drumuri suburbane.
Proprietarii care au preluat vehiculele fără Autopilot au la dispoziție două pachete pe care le pot achiziționa în funcție de momentul în care a fost construit vehiculul lor: Autopilot avansat și Capabilitate Full Self-Driving.
Funcțiile Autopilot, Autopilot Avansat și Capabilitate Full Self-Driving sunt destinate pentru a fi utilizate în prezența unui șofer complet atent la drum, care are ambele mâini pe volan și care este gata să preia oricând controlul mașinii.
Deși aceste funcții sunt concepute pentru a deveni mult mai competente pe parcurs, funcțiile incluse în prezent nu transformă mașinile în vehicule autonome.
În august, un judecător a considerat compania Tesla responsabilă pentru un deces cauzat de Autopilot și a dispus plata a 242 milioane de dolari daune. Compania este, de asemenea, investigată pentru alte patru accidente care au implicat folosirea FSD, într-o anchetă care vizează până la 2,4 milioane de vehicule, scriu editorii de la Techspot.
Citește și: eVTOL Gen 6, taxiul aerian autonom, creat de subsidiara Boeing, Wisk Aero, se pregătește de primul său zbor