În Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), 30 de angajați, inclusiv un director, au organizat două excursii de „training” internațional, în Franța (Coasta de Azur, Nisa) și Cipru (Larnaca), cu costuri ce se ridică la aproximativ jumătate de milion de lei, în contextul măsurilor guvernamentale de reducere a cheltuielilor și al unui memorandum aprobat în iulie prin care premierul solicita limitarea deplasărilor externe, potrivit digi24.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Ministerul Economiei a rămas fără bani pentru plata salariilor. Radu Miruță confirmă: ”Problema afectează și angajații ANPC”
Ministrul Dragoș Pîslaru a declarat că, deși a cerut anularea acestor deplasări, unii angajați au plecat totuși. În cazul de la Nisa, directorul care a aprobat excursia a luat concediu personal și a permis colegilor să participe, chiar dacă oficial plecarea fusese anulată. În total, șapte angajați au călătorit la Coasta de Azur, folosind biletele de avion deja cumpărate.
„Joi seara am fost informat că o structură din cadrul ministerului, un organism intermediar regional, pregătise o plecare la training cu câte 15 persoane pentru două sesiuni, una pe Coasta de Azur, la Nisa, și cealaltă la Larnaca, Cipru. Bineînțeles, hoteluri de patru și de cinci stele, cu niște costuri importante pentru aceste 30 de persoane”, a spus Pîslaru.
Pîslaru a explicat că a aflat despre excursii joi seara și a încercat să oprească deplasările vineri dimineață. Cu toate acestea, angajații și-au gestionat singuri concediile, ignorând instrucțiunile ministrului.
„Am aflat, evident, cu surprindere, că plecarea era programată pentru duminică. I-am comunicat explicit că nimeni nu pleacă pe banii statului la Nisa sau la Larnaka pe traininguri mai mult sau mai puțin importante. Am aflat în cursul zilei de vineri, când într-adevăr s-au anulat cele două deplasări.
Ei bine, luni, când eram la Bruxelles, am fost informat că domnul director și-a dat singur concediu și a aprobat concediu și pentru alți colegi care figurau pe lista de participanți la acest training.
Alții au cerut să participe în telemuncă, astfel încât am verificat cu compania de transport și un număr de șapte participanți la acest training au plecat la Nisa cu biletele de avion care fuseseră cumpărate”, a povestit ministrul.
Ca urmare, ministrul a dispus:
„Am dispus un control comun al Corpului de control al meu, al ministrului, și al Autorității de management pentru acest subiect, pe partea de nereguli. Astăzi am dispus demiterea directorului respectiv. În acest moment o să afle domnul director ca atunci când se întoarce de la Nisa se va întoarce fără să mai fie director. Mai mult decât atât, am cerut sesizări disisciplinare pentru toți colegii care au plecat în această excursie pe bani publici”, a mai spus Pîslaru.
Te-ar mai putea interesa și: Ilie Bolojan, despre Protecția Consumatorilor: „Am înțeles că poate funcționa mai bine cu 20% mai puțini angajați”