Unilever a luat decizia să oprească producția de înghețată la fabrica din Veliko Târnovo, însă produsele sale vor rămâne disponibile pe piața din Bulgaria. Conform companiei, înghețata va fi în continuare produsă, dar în alte locații din afaceri internaționale.
Măsura de a închide fabrica din Veliko Târnovo a fost luată în toamna anului 2024, iar producția se va opri definitiv până la sfârșitul lunii aprilie 2025. Însă, Unilever a anunțat că mărcile sale de înghețată vor fi în continuare disponibile pe piața bulgară, dar vor fi fabricate în alte unități de producție din afaceri europene.
Nikolay Bekyarov, managerul Unilever Ice Cream Bulgaria, a confirmat suspendarea producției din Veliko Târnovo și a adăugat că înghețata pentru piața bulgară va fi realizată în fabricile Unilever din această regiune a Europei.
Citește și O fabrică românească cu 98 de ani de istorie se închide. 100 de angajați rămân fără locuri de muncă!
„Decizia de a opri producția la fabrica din Veliko Târnovo a fost luată în toamna anului 2024 și ar trebui să fie în vigoare până la sfârșitul lunii aprilie 2025. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că societatea nu va mai oferi produsele sale pe piața bulgară. Aromele preferate ale producătorilor vor fi disponibile în Bulgaria, dar vor fi produse în alte fabrici din afara țării”, a transmis compania, scrie presa bulgară citată de România TV.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2023/10/Fabrica-Unilever-1024x768.jpg)
În urmă cu șapte ani, Unilever a achiziționat fabrica din Veliko Târnovo, producătorul mărcii de înghețată Denny, integrând astfel acest brand în portofoliul său. La nivel mondial, compania comercializează 28 de mărci, inclusiv cele de renume precum Ben & Jerry’s și Magnum.
În martie 2024, patronii au anunțat planuri de reducere a aproximativ 7.500 de locuri de muncă la nivel mondial, parte a unei strategii de restructurare ce vizează economii de aproximativ 869 de milioane de dolari (684 de milioane de lire sterline) în următorii trei ani.
Unilever are în plan și o divizare a afacerii cu înghețată într-o companie separată, parte din restructurarea sa. Compania susține că această reorganizare va afecta în principal posturile administrative, iar costurile totale ale restructurării vor reprezenta aproximativ 1,2% din cifra de afaceri anuală a grupului pentru perioada 2024-2027. Procesul ar urma să fie finalizat până la sfârșitul anului 2025.
Unilever a explicat că această schimbare îi va permite să devină o „companie mai suplă și mai concentrată”, structurată pe patru divizii de afaceri: frumusețe, îngrijire personală, îngrijire la domiciliu și nutriție.
În România, Unilever are o fabrică de înghețată la Suceava și una de detergenți și alimente la Ploiești, iar în trecut a încetat producția uleiului Kaliakra în Bulgaria, importând acum acest produs de la noi.
Unilever a intrat pe piața românească în anul 1995 și continuă să activeze în domeniile importului, distribuției și producției de alimente și produse de îngrijire personală.
Vezi și Investiție masivă în România. Noua fabrică aduce locuri de muncă într-o regiune afectată de șomaj