România se apropie de un nou pas important în extinderea rețelei sale de autostrăzi: potrivit declarațiilor directorului Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, până la finalul acestui an se va putea circula numai pe autostradă de la București până la Adjud, dacă lucrările pe tronsonul Focșani–Bacău (A7) continuă în ritmul actual, potrivit hotnews.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Comisia Europeană aprobă noua versiune a PNRR pentru România. Autostrada A7 primește 2,17 miliarde de euro, iar spitalele și ambulanțele rămân finanțate
Șeful CNAIR a transmis, într-o postare pe Facebook, că activitatea pe șantierul lotului 2 al autostrăzii Focșani–Bacău (Domnești Târg – Răcăciuni) este una intensă, cu un progres fizic de peste 85%, iar pe sectorul dintre Domnești Târg și Adjud lucrările au depășit 90%. Acesta este unul dintre cele mai avansate tronsoane ale autostrăzii A7, aflate în construcție în prezent.
Cristian Pistol a subliniat că lucrările sunt executate de compania UMB Spedition, considerată una dintre cele mai eficiente firme de construcții din domeniul infrastructurii rutiere din România. În acest moment, antreprenorul lucrează la pasajul de la Domnești Târg, unde se montează sistemele de hidroizolație după turnarea plăcii de suprabetonare, dar și la podul peste râul Trotuș și la nodul rutier de la Adjud.
Valoarea totală a contractului pentru acest tronson de 38,78 kilometri este de 2,48 miliarde de lei, fără TVA, iar finanțarea este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Dacă ritmul actual se menține și condițiile meteorologice permit, CNAIR estimează că traficul va putea fi deschis până la Adjud în 2025, ceea ce ar permite o legătură completă pe autostradă între București și Adjud, folosind tronsoanele A3 (București–Ploiești) și A7 (Ploiești–Adjud).
Mai departe, în 2026, odată cu finalizarea celorlalte sectoare ale autostrăzii A7, șeful CNAIR anunță că se va putea circula integral pe autostradă de la București până la Pașcani, ceea ce va asigura prima conexiune completă nord–sud prin estul țării.
Autostrada A7 – cunoscută și sub numele de „Autostrada Moldovei” – este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din România.
Te-ar mai putea interesa și: Bucureștiul va fi legat de Salonic printr-o autostradă și o linie ferată