Traficul feroviar din România începe să resimtă efectele investițiilor majore în infrastructură și material rulant, iar îmbunătățirile sunt deja vizibile pentru călătorii care circulă pe principalele rute, în special pe coridorul Dunăre-Rin, ruta Constanța-București-Brașov. Ionuț Cristian Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a prezentat, joi, în cadrul Maratonului infrastructurii și mobilității organizat de Profit.ro, stadiul implementării proiectelor de modernizare feroviară și a subliniat progresele semnificative în acest sector, potrivit news.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Ilie Bolojan, despre componenta de transporturi: „Nordul o să fie conectat de București, de sudul României”
Potrivit oficialului, modernizarea infrastructurii feroviare este un proces amplu, cu numeroase proiecte în desfășurare, dar prioritatea absolută este coridorul Dunăre-Rin, care leagă portul Constanța de București și Brașov. Pe această rută, standardele europene de interoperabilitate au fost deja atinse, iar călătorii pot observa îmbunătățiri atât în punctualitatea trenurilor, cât și în confortul oferit. Săvoiu a menționat că aproape jumătate din modernizarea locomotivelor este finalizată, cu un total de 55 de locomotive modernizate, 20 de locomotive de manevră echipate cu baterii electrice și 150 de vagoane modernizate, ceea ce va permite călătorilor să beneficieze de un confort sporit începând de acum și pe termen scurt.
În plus, programul de investiții include și achiziția de garnituri noi pentru trenurile regionale. Astfel, 62 de trenuri regionale au fost aduse din Polonia și se află în teste finale pe teritoriul României. Începând de anul viitor, acestea vor fi introduse treptat în circulație, ceea ce va contribui semnificativ la modernizarea serviciilor regionale, oferind trenuri mai rapide, mai sigure și mai confortabile. Secretarul de stat a subliniat că acest progres nu este doar o promisiune, ci un rezultat concret al investițiilor în infrastructură și material rulant.
Un alt obiectiv major al modernizării coridorului Dunăre-Rin este creșterea vitezei de circulație a trenurilor, astfel încât trenurile de călători să poată atinge viteze de până la 160 km/h, iar trenurile de marfă să circule cu maximum 120 km/h.