Programul „Rabla” din Germania a reusit, teoretic, sa scoata din uz si sa caseze circa 1,7 milioane de masini mai vechi de 9 ani, insa serviciul de cercetare al infractionalitatii (BDK) din cadrul Politiei a anuntat ca 5-10% dintre automobile au ajuns sa fie exportate, desi figurau ca fiind masini casate.
Wilfried Albishausen, vicepresedintele BDK, a declarat ca programul de innoire a parcului auto a fost introdus fara ca autoritatile sa tina cont de faptul ca retelele de crima organizata detin metode de procura masini destinate casarii si de a le exporta.
Agentia guvernamentala Bafa, care gestioneaza programul de innoire a parcului auto, s-a aratat surprinsa de cifrele avansate de BDK si sustine ca nu a stiut de amploarea ilegalitatilor.
„Politia ne-a alertat pentru cateva cazuri”, a declarat purtatorul de cuvant al Bafa.
Peer Steinbrock, ministrul de Finante din Germania, a promis ca va demara o ancheta in acest caz.
In Germania prima de casare este 2.500 de euro, iar programul „Rabla” local a reusit sa creasca vanzarile de masini noi cu 30% in primele 7 luni din 2009, fata de aceeasi perioada a anului trecut, in pofida crizei.