„Din totalul vehiculelor second hand, 37% este mai vechi de zece ani”, a afirmat Popovici, citat de Mediafax.
El a spus ca multi asiguratori isi directioneaza clientii, pentru repararea masinilor, catre service-uri neautorizate.
„Una dintre portitele de scapare a dealerilor de faliment o reprezinta afacerile de after service. In 2009, aceasta activitate a fost afectata de tendinta societatilor de asigurari de a directiona clientii catre service-uri neavizate”, a aratat Popovici.
Totodata, reprezentantul APIA s-a aratat ingrijorat de acordul care urmeaza sa fie semnat in cateva saptamani intre Uniunea Europeana si Coreea de Sud, care prevede schimburi comerciale cu taxe reduse.
„Piata locala ar putea fi afectata de acordul de liber schimb, in conditiile in care Coreea de Sud a exportat 730.000 de unitati in Uniunea Europeana, iar in sens invers numarul masinilor livrate a fost de putin peste 20.000. O reducere de 10% a taxelor la masinile coreene ar duce la ieftinirea cu circa 1.000 euro per unitate”, a aratat Popovici.
In ceea ce priveste masinile noi din 2009, vanzarile s-au diminuat cu 52%, la 130.193 de masini.