Oferta Magna este „mult mai de incredere, inovativa si sustenabila” in comparatie cu cea a Fiat, a afirmat Hendrik Hering, ministrul Economiei in landul Rhineland-Palatinate.
Cele 4 landuri germane in care Opel are centre de productie, cu 25.000 de angajati, opteaza pentru conceptul prezentat de grupul canadiano-austriac, care nu prevede inchideri de fabrici in Germania, a precizat Hering.
Magna vrea sa integreze compania germana si sa-i furnizeze direct piese pentru autovehicule.
„Ideea referitoare la furnizarea pieselor este foarte atractiva, lucru care lipseste din propunerea Fiat”, a spus Hendrik Hering, care a avertizat, insa, ca eliminarile de locuri de munca vor fi considerabile.
Oferta Fiat prevede, in schimb, aport de tehnologie, precum motoare si platforme, si permiterea accesului la reteaua comerciala din America de Sud si Asia, zone in care Opel nu este prezent, arata publicatia La Repubblica, citata de AFP.
GM a anuntat ca se asteapta ca cel putin 3 investitori sa-si depuna ofertele de investitii pentru Opel pana la termenul limita, miercuri, ora 16:00 GMT, potrivit Reuters.
Alaturi de Fiat si Magna, o alta companie interesata de Opel este RHJ International, din Belgia, potrivit unei surse apropiate situatiei.
La inceputul lunii mai, banca ruseasca Sberbank a anuntat ca este interesata de achizitia unei participatii la compania germana, probabil in parteneriat cu Magna, potrivit presei din Germania.
Discutiile dintre guvernul german si un grup de banci de stat, printre care KfW Group, referitoare la asigurarea unui imprumut de 1 miliard de euro pentru Opel au avansat semnificativ, a declarat ministrul Economiei din landul Thuringia, Juergen Reinholz.
General Motors, care va intra in faliment daca nu prezinta un plan credibil de reorganizare pana la 1 iunie, vrea sa vanda o participatie majoritara la Opel, tranzactie care ar permite diviziei germane sa continue activitatea.
Opel are nevoie, potrivit estimarilor, de ajutoare guvernamentale de 3,3 miliarde de euro.