„Autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi gata in iulie 2010, mai putin 7 kilometri, insa se va putea circula intre centura Bucuresti si cea a Ploiestiului. Problema este ca nu exista posibilitatea preluarii traficului de pe autostrada la intrarea in Bucuresti”, a spus Berceanu.
Ministrul Transporturilor a inspectat marti, impreuna cu premierul Emil Boc, lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti, pe sectiunea Moara Vlasiei-Ploiesti.
Din valoarea de 410 mil. lei (98,7 mil. euro) a lucrarilor, au fost platiti pana in prezent 322 mil. lei (77,5 mil. euro). Pentru a acoperi suma ramasa, Ministerul Transporturilor ar putea accesa fonduri europene.
Premierul a avut si o scurta discutie cu Dorin Umbrarescu, patronul UMB Spedition care este implicata in proiect, referitoare la stadiul lucrarii si numarul de muncitori.
Premierul a apreciat ca lucrarile sunt derulate conform graficului si a aratat ca termenul de finalizare a soselei de centura a municipiului Ploiesti a fost devansat cu doua saptamani, de la 30 noiembrie la 15 noiembrie 2009.
Tronsonul Moara Vlasiei – Ploiesti de pe autostrada are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de un consortiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading ’98 si Com-Axa.
Valoarea totala a contractului se ridica la circa 100 milioane de euro. Autostrada urmeaza sa fie extinsa ulterior pana la Brasov.
Lucrarile pentru largirea soselei de centura din zona vest a municipiului Ploiesti au inceput in noiembrie 2007. Costurile investitiei sunt de 30 milioane de euro, fonduri alocate de Ministerul Transporturilor, iar lucrarile vor consta in largirea drumului de la doua la 4 benzi, pe o distanta de 14 kilometri si amenajarea a 5 pasaje rutiere, durata estimata a lucrarilor, la momentul inceperii acestora, fiind de 23 de luni.