GM a semnat in mai un memorandum de intelegere pentru vanzarea participatiei majoritare la Opel catre producatorul canadian de piese de schimb Magna International. Oferta Magna este sustinuta de banca ruseasca Sberbank si de constructorul de automobile GAZ.
Beijing Automotive si-a manifestat prima data interesul pentru Opel in luna mai, iar saptamana trecuta a purtat discutii cu GM despre o posibila oferta pentru Opel. Grupul american nu a intrerupt legatura nici cu compania belgiana de investitii RHJ International, un alt ofertant pentru Opel, potrivit altor surse. Insa Magna pare sa fie preferat atat de GM, cat si de autoritatile germane sau sindicatele Opel.
Acordul cu producatorul canadian de piese de schimb prevede un imprumut guvernamental de 1,5 miliarde euro, fonduri cu ajutorul carora Opel trebuie sa supravietuiasca pana la iesirea din faliment a GM.
La randul ei, RHJ a fost aproape de a semna un memorandum de intelegere referitor la participatia majoritara a Opel. Investitorii pun sub semnul intrebarii capacitatea companiei de investitii de a-si sustine oferta, avand in vedere ca in anul fiscal anterior a avut pierderi de un miliard de euro.
RHJ are disponibili cu putin peste 300 milioane euro pentru investitii si foarte putine active pe care le poate vinde pentru a-si imbunatati situatia financiara, a afirmat Tom Simonts, analist la KBC.
Beijing Automotive Industry produce, in prezent, automobile Mercedes-Benz si Accent in parteneriat cu Daimler si Hyundai.