Discutiile dintre General Motors, proprietarul Opel, si firma canadiana Magna International, intampina obstacole
GM a semnat in mai un memorandum cu Magna pentru cumpararea unui pachet de 55% in cadrul Opel, alaturi de banca ruseasca Sberbank.
Canadienii de la Magna au conditionat insa preluarea de acordarea licentelor de productie pentru grupul rus Avtogaz, ce produce Volga, cerere pe care nici GM si nici guvernul german nu par foarte dispusi sa o satisfaca.
German Gref, presedintele bancii ruse Sberbank, a declarat, anterior, ca Avtovaz ar putea forma o alianta cu Magna-Opel, in conditiile in care Magna, Sberbank si Avtogaz se afla in sfera de influenta a miliardarului rus Oleg Deripaska.
In aceste conditii, potrivit presei germane, RHJ International si-a imbunatatit oferta anterioara, negocierile fiind acum in faza finala.
General Motors si-a anuntat, pe de alta parte, disponibilitatea de a negocia si cu compania chineza Beijing Automotive Industry Corp, care a anuntat ca vrea sa depuna o oferta imbunatatita pentru Opel, incluzand si preluarea marcii Vauxhall din Marea Britanie.
Reuters scrie, pe de alta parte, ca italienii de la Fiat nu si-au modificat oferta initiala, motiv pentru care GM nu ii mai priveste ca fiind favoriti pentru preluarea Opel.
GM vinde participatia majoritara in Opel, inclusiv marca britanica Vauxhall, ca parte a unui plan de reorganizare, in contextul in care se afla in procedura de faliment.
Opel, fondat in 1862 de Adam Opel, a inceput prin a produce masini de cusut si biciclete, inainte sa inceapa productia de automobile. GM a cumparat 80% din Opel in 1929, in timpul ultimei crize economice, dupa ce preturile scazusera la nivel mondial.