Scaderea profitului vine pe fondul scaderii puternice a cererii, ca urmare a crizei financiare.
Raportat la nivelul primelor 9 luni din 2008, BMW a raportat un profit net de 1,3 mld.euro, in scadere cu 40% fata de primele noua luni din 2007, cand a inregistrat un castig net de 2,1 mld. euro.
Veniturile companiei au scazut, in intervalul iulie-septembrie, cu 8,6%, la 12,5 miliarde euro, dar au stagnat in perioada ianuarie-septembrie la 40,4 miliarde euro.
Scaderea veniturilor vine ca urmare a declinului vanzarilor de automobile cu 4,2% in trimestrul al treilea, la putin peste 349.000 de unitati. Raportat la 9 luni, vanzarile BMW au scazut cu 1, 7%, respectiv 1.113.972 de masini.
„Performanta BMW in trimestrul 3 a fost influentata semnificativ de problemele din economie, in urma crizei financiare. Reticenta consumatorilor si costurile ridicate de finantare au avut un impact negativ substantial asupra profitului companiei”, se arata in raportul financiar al BMW.
„Climatul economic continua sa se intunece. Perspectivele economiei globale s-au deteriorat considerabil in cursul anului 2008. Criza va continua pentru o buna parte a anului viitor si va inhiba puternic cresterea economica”, se mai arata in raport.
BMW estimeaza ca va recupera scaderile din acest an pana in 2010, cand estimeaza ca piata auto internationala va inregistra un reviriment.