- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Castigatorul pietei auto a urmatorilor ani se va alege intre Logan II si noul Ford romanesc

23 Aug, 00:02 • Redactia DailyBusiness
Prezenta Renault in Romania si iminenta intrare pe piata a Ford vor transforma puternic piata auto, duelul cel mai spectaculos urmand sa se dea intre noul Ford romanesc si viitoarea generatie Logan, estimeaza pentru DailyBusiness specialistii in industria auto.
Castigatorul pietei auto a urmatorilor ani se va alege intre Logan II si noul Ford romanesc

„Sa imi iau Renault sau Ford? O masina mai mica dar mai agila cum este Ford, sau una ceva mai mare, ca Loganul? Un portbagaj si un spatiu interior incapator, ca la Dacia, sau un plus de confort, in stilul Ford?” Acestea vor fi dilemele consumatorilor romani, in viitorul apropiat.

Odata cu lansarea noii generatii Logan, cel mai probabil anul viitor, si intrarea in piata a concernului Ford, cu o masina speciala pe care o va produce in Romania, cel mai probabil in genul modelului Fiesta, pe piata auto romaneasca se va declansa un adevarat razboi al ofertelor, iar piata se va schimba fundamental, estimeaza analistii auto.

„Lansarea unui produs alternativ la Logan, mai bine dotat, de mic litraj, va face ca pe piata sa asistam la o concurenta acerba intre cei doi mari producatori, cu impact puternic asupra comportamentului consumatorist al romanilor”, comenteaza analistul auto Razvan Codorean. „Un razboi pe toate planurile, de la oferte la pachete de dotari, promotii si campanii puternice de marketing si publicitate”, spune el.

Analistul auto Marius Carp, fost director al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania, considera ca, daca cei doi producatori vor intra intr-un razboi al ofertelor in Romania, ei se vor distanta puternic la capitolul vanzari.

„La fel s-a intamplat si in America, intre Ford si GM. O lupta puternica de marketing a facut ca vanzarile ambelor companii sa creasca, iar consumatorii sa fie influentati sa aleaga intre masinile celor doua companii”, a precizat Carp.

O prezenta surpriza ar putea fi GM si pe piata romaneasca, unde, conform unor informatii aparute miercuri si citate de Mediafax, s-ar interesa de posibilitatea deschiderii unei fabrici la Cluj, pentru a produce masini Opel.

Spre deosebire de Statele Unite, unde confortul si performantele masinii au avut intotdeauna un cuvant greu de spus, in Romania, un astfel de razboi s-ar putea duce in special pe pret si accesorii optionale, dar mai putin pe performante si confort, estimeaza analistul auto Marius Carp.

„Depinde ce va produce Ford la Craiova. Daca va veni cu Fiesta, va insemna intr-adevar o concurenta pentru Logan. Daca va produce ceva pe clasa superioara, este exclus sa aiba performante importante pe piata romaneasca”, a precizat Carp.

Vicepresedintele Dacia Group, Constantin Stroe, confirma faptul ca prezenta Ford in Romania ar putea insemna o concurenta puternica pentru Dacia-Renault.

„Din momentul in care a intrat pe piata romaneasca, Renault a devenit lider de vanzari, cu Clio, Megane si Logan. Daca Ford va investi la Craiova, si va dezvolta o masina pe preferintele romanilor, va avea succes, iar concurenta va fi una benefica, mai ales pentru consumatori”, a declarat Stroe.

Masina ideala pentru consumatorul roman: o combinatie intre Logan si Megane

Romanii vor masini ieftine, incapatoare si, in masura posibilitatilor, confortabile si cu multe optiuni. Cine nu ar vrea asa ceva?, se intreaba analistii auto. De la dorinte la oferta exista insa diferente destul de mari, iar teoria compromisului joaca un rol important.

„Daca ar fi sa aleaga, romanii ar vrea o combinatie intre Logan si Megane”, crede Constantin Stroe, managerul de la Dacia Group. „O masina cu portbagaj mare, care sa consume putin”, adauga Marius Carp, fostul director APIA. „Cine va reusi sa combine cel mai bine aceste aspecte, va inregistra vanzari masive in viitor”, conchide analistul Razvan Codorean.

Managerul de la Dacia estimeaza ca, dincolo de cifrele actuale, care indica o crestere a vanzarile produselor din import in dauna celor autohtone, viitorul va aduce o reorientare a consumatorilor catre masinile autohtone.

„Studiile de specialitate au aratat ca romanii au cumparat Logan si Clio – dincolo de avantajele clare, legate de pret, dimensiunea portbagajului – si ca urmare a faptului ca masinile au fost asimilate ca produse romanesti”, a explicat Stroe.

In urmatorii ani, romanii se vor intoarce spre produsele autohtone sau asimilate. Principalele atuuri vor fi reteaua de service-uri, disponibilitatea pieselor de schimb si fondurile importante investitite in asistenta, a mai spus managerul de la Dacia.

„Noi avem peste 800 de reprezentante in toata tara, si asta se vede. Putem repara orice masina, oricand, in timp rapid si avem stocuri de piese. Genul acesta de atuuri sunt extrem de importante in piata”, a declarat Stroe.

„Faptul ca romanii pun mare pret pe disponibilitatea asistentei tehnice poate fi demonstrat elocvent de situatia de pe piata second-hand, unde masinile Ford se vand din ce in ce mai bine”, considera analistul Razvan Codorean. „Clientii se asteapta ca, odata cu intrarea Ford in Romania, sa obtina cheltuieli mai reduse de service, iar investitia intr-o masina second hand sa devina astfel profitabila”, a mai spus Codorean.

Renault, lider in vanzarile de auto din Romania

Renault si Ford sunt printre protagonistii vanzarilor de pe piata romaneasca. Datele pe primele 7 luni din 2007, prezentate de APIA, situeaza Renault pe primul loc in clasamentul vanzarilor din import, cu Renault Clio (9.766 de unitati) si Renault Megane (6.655 de unitati).

Ford, pe de alta parte, a inregistrat o puternica crestere de vanzari fata de primele 7 luni din 2006, cu o crestere de 64 % a vanzarilor, pana la 8119 masini vandute.

Ford se afla pe locul 5 in clasamentul vanzarilor, dupa Renault, Skoda, Volkswagen, Opel, si inaintea Peugeot si Chevrolet, Hyundai, Fiat si Toyota.

Autovehiculele autohtone au reprezentat 39% din cele peste 177.000 de masini comercializate pe piata romaneasca in primele sapte luni ale anului, iar restul de 61% a revenit masinilor din import.

In primele sapte luni ale anului, vanzarile de autoturisme Dacia au scazut cu 4%, pana la 58.037 unitati, dupa ce in intervalul ianuarie-iulie 2006, cel mai mare producator roman vanduse aproximativ 60.000 de masini.

In total, vanzarile de masini noi din import au crescut cu 53,3% in primele sapte luni ale anului, pana la aproape 109.000 unitati, in timp ce marcile autohtone au inregistrat o scadere de 7%, arata statistica Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Ministrul Gulyás: Ungaria nu va accepta niciun migrant, indiferent de presiuni
Ministrul Gulyás: Ungaria nu va accepta niciun migrant, indiferent de presiuni
Cât vor plăti românii pentru căldură în iarna 2025-2026. Prețul gigacaloriei în București, mult mai mic decât în alte orașe
Cât vor plăti românii pentru căldură în iarna 2025-2026. Prețul gigacaloriei în București, mult ...
Portugalia se pregătește pentru prima grevă generală din ultimii 12 ani
Portugalia se pregătește pentru prima grevă generală din ultimii 12 ani
Un bărbat a jucat de trei ori la loto în 2025 și a devenit milionar înainte de Crăciun. A pus mâna pe un jackpot de 6.200.000 de euro
Un bărbat a jucat de trei ori la loto în 2025 și a devenit milionar înainte de Crăciun. A pus mâna ...
Deficitul comercial al României a crescut cu 1%, la aproape 27,5 miliarde euro, în primele zece luni
Deficitul comercial al României a crescut cu 1%, la aproape 27,5 miliarde euro, în primele zece luni
ANAF va avea o divizie de inspectori dedicată investigării veniturilor din criptomonede. Pe cine va angaja acolo
ANAF va avea o divizie de inspectori dedicată investigării veniturilor din criptomonede. Pe cine va ...
Consiliul Naţional Tripartit discută salariul minim pentru 2026
Consiliul Naţional Tripartit discută salariul minim pentru 2026
CCR dă OK-ul pentru creșterea taxelor și impozitelor locale, începând cu 1 ianuarie 2026
CCR dă OK-ul pentru creșterea taxelor și impozitelor locale, începând cu 1 ianuarie 2026
Cum poți expedia coletele în siguranță de sărbători. Recomandările făcute de ANCOM: „Nu trimite produse perisabile”
Cum poți expedia coletele în siguranță de sărbători. Recomandările făcute de ANCOM: „Nu ...
Veste bună înainte de Crăciun! Carnea de porc vândută de fermieri români, cea mai mare scădere de preț din UE!
Veste bună înainte de Crăciun! Carnea de porc vândută de fermieri români, cea mai mare scădere ...
CCR discută, miercuri, sesizarea ICCJ în legătură cu noul proiect al Guvernului Bolojan privind reforma pensiilor magistraților
CCR discută, miercuri, sesizarea ICCJ în legătură cu noul proiect al Guvernului Bolojan privind reforma ...
Cozonacul românesc în 2025- între tradiție, inovaţie şi echilibru nutrițional
Cozonacul românesc în 2025- între tradiție, inovaţie şi echilibru nutrițional
Google, căutat de UE la copyright. Ancheta deschisă de Comisia Europeană vizează o amendă de 10% din venituri
Google, căutat de UE la copyright. Ancheta deschisă de Comisia Europeană vizează o amendă de 10% ...
Locul de muncă plătit cu 120.000 de euro pe an în Danemarca. Ce calificări trebuie să aibă doritorii
Locul de muncă plătit cu 120.000 de euro pe an în Danemarca. Ce calificări trebuie să aibă doritorii
Carnea de porc pentru masa de Crăciun. Recomandările experților și prețurile din 2025
Carnea de porc pentru masa de Crăciun. Recomandările experților și prețurile din 2025
Concedieri 2026. O mare bancă elvețiană ar putea concedia 10.000 de angajați până în 2027
Concedieri 2026. O mare bancă elvețiană ar putea concedia 10.000 de angajați până în 2027
Taxa care va crește factura de energie. Cât vor plăti în plus românii și de când se aplică
Taxa care va crește factura de energie. Cât vor plăti în plus românii și de când se aplică
Perspective sumbre pe piața muncii în 2026. Expert HR: „Numărul de șomeri va crește. Depinde foarte mult de deschiderea acelor oameni de a se reorienta”
Perspective sumbre pe piața muncii în 2026. Expert HR: „Numărul de șomeri va crește. Depinde ...