Chrysler va publica lista brandurilor pe care urmeaza sa le produca pe 4 noiembrie. Compania va introduce pe piata americana, printre altele, modelele Fiat 500, incepand cu 2011, si Alfa Romeo, din 2012, relateaza Mediafax.
Fiat 500 ar urma sa fie construit in Mexic, in timp ce mai multe modele Alfa Romeo, printre care MiTo, vor fi produse in America de Nord. Alfa Romeo a fost retras de pe piata americana la mijlocul anilor ’90.
Fiat si Chrysler incearca, totodata, sa dezvolte autovehicule noi bazate pe tehnologia grupului italian, precum un sedan de marime medie, care va fi lansat in 2012. Intre timp, compania americana se pregateste sa renunte la mai multe modele proprii, inclusiv diferite variante de Dodge si Jeep.
Cu toate acestea, in urmatorii 2 ani, Chrysler va trebui sa se bazeze in principal pe modelele curente. In aceasta idee, constructorul auto intentioneaza sa lanseze anul viitor doua autovehicule restilizate din gama Jeep Grand Cherokee si Chrysler 300 sedan.
Pe de alta parte, importarea unui numar ridicat de masini Fiat este improbabila, deoarece automobilele vor trebui modificate pentru a corespunde standardelor americane de siguranta si de mediu, un proces costisitor si, uneori, dificil. Cursurile de shimb valutar nefavorabile fac, de asemnea, neeconomice importurile altor masini italiene in afara celor de lux.
Analistii se tem ca eroziunea cotei de piata a Chrysler va continua, deoarece popuatia pare sa prefere masini de dimensiuni mici si nu camionete sau SUV-uri, autovehicule care alcatuiesc cea mai mare parte a ofertei companiei americane.
In aprilie 2009, Chrysler a intrat in faliment din cauza scaderii dramatice a cererii. Compania a fost insa salvata de Fiat, dupa ce a intrat in parteneriat cu grupul industrial italian. In iunie, cele 2 parti au semnat un acord prin care Fiat a preluat 20% din actiunile Chrysler, cu posibilitatea majorarii participatiei la 35%. In schimb, grupul italian s-a angajat sa furnizeze partenerului tehnologia necesara construirii de masini mici.