Tariceanu s-a intalnit marti cu presedintele Senatului, Nicolae Vacaroiu, si a cerut sprijin ca legea sa fie trecuta rapid prin Parlament.
„Pe 1 septembrie avem un termen pe care mi-as dori sa-l respecte Comisia de Privatizare (termen propus pentru incheierea negocierilor de vanzare a Daewoo Craiova n.r.) si in acest context am facut o discutie cu presedintele Senatului, pentru ca privatizarea se va face printr-o lege speciala si este nevoie de sprijinul Parlamentului. (…) Am vrut sa lamuresc impreuna cu presedintele Comisiei (de privatizare n.r.) anumite chestiuni (…)”, a declarat Tariceanu.
Premierul a mai precizat ca valoarea terenurilor detinute de Daewoo Craiova nu este relevanta, avand in vedere ca statul doreste relansarea intreprinderii, desi presa a relatat ca valoarea imobiliara depaseste suma ce ar putea fi obtinuta de la Ford in urma privatizarii.
„Noi nu facem o operatiune imobiliara la Craiova, ceea ce vreau sa facem este privatizarea activelor industriale si sa repunem intreprinderea in circuitul economic. Daca se va mentine abordarea de valoare a societatii in functie de terenuri, nu are niciun fel de semnificatie, daca discutam despre o operatiune de privatizare a unui activ industrial”, a precizat Tariceanu.
Vladescu: Legea Ford, absolut necesara
Negocierile dintre statul roman si concernul Ford, pentru preluarea Automobile Craiova au ca puncte sensibile datoriile Daewoo Craiova si obligatia de a asigura piese de schimb pentru automobilele Daewoo, aflate sub licenta General Motors.
Negocierile intre Ford si statul roman pentru privatizarea Automobile Craiova vor fi reluate marti la Bucuresti.
Ford nu vrea, sub nicio forma, sa plateasca datoriile Daewoo Craiova, estimate la 800 milioane de dolari, pentru care Daewoo s-a judecat ani de zile cu statul roman, si nici sa fie obligat sa asigure in urmatorii 10 ani piesele pentru cele peste 200.000 de automobile Cielo, Matiz, Tico si Nubira, iesite pe poarta fabricii din Craiova, reiese din declaratiile facute de Sebastian Vladescu, presedintele comisiei de privatizare a Automobile Craiova.
„Pretentiile Ford nu se regasesc in cadrul legislativ pentru privatizare. Ford vrea sa preia o societate curata”, a precizat Sebastian Vladescu.
Ford Motor Company este singurul ofertant pentru preluarea Automobile Craiova.
Daca va prelua compania de la Craiova, Ford va opri fabricatia modelelor Daewoo si va produce in Romania un model nou, aflat in prezent in curs de proiectare in Germania si Marea Britanie, a declarat John Fleming, presedinte si director general al Ford Europa. Specialistii auto estimau, recent, pentru DailyBusiness, ca este vorba de noul Fiesta, un automobil care ar urma sa intre in productie de serie in 2008.
La Craiova, Ford s-a angajat sa faca investitii directe de 675 milioane euro pentru retehnologizarea si modernizarea uzinei. Compania americana vrea sa transforme uzina intr-una din cele mai importante unitati de productie Ford din Europa si se obliga sa aiba in Romania cheltuieli de 1 miliard de euro in 2012 si sa produca anual 300.000 de autovehicule si tot atatea motoare.