Acest lucru va fi posibil prin utilizarea procedurii „constat amiabil”.
Un proiect de modificare a Legii nr. 136/1995, care introduce constatul amiabil, a fost dezbatut si aprobat in sedinta Guvernului de marti.
„Procedura ar putea sa functioneze cu incepere de anul viitor”, au declarat pentru DailyBusiness reprezentantii Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).
Posesorii de autovehicule vor primi de la compania de asigurari, concomitent cu polita de raspundere civila auto obligatorie (RCA), un formular pentru constatare amiabila de accident.
In cazul accidentelor la care nu se inregistreaza raniri de persoane, informarea societatilor de asigurare se va putea face si in baza unui astfel de formular. Prin intermediul acestuia, conducatorii auto vor consemna circumstantele producerii evenimentului, datele de identificare ale persoanelor si vehiculelor implicate, precum si cele ale asiguratorilor, informeaza CSA.
Formularul va fi transmis companiei de asigurare, odata cu polita RCA.
Asiguratul va avea posibilitatea sa solicite, pe perioada de valabilitate a politei de asigurare, unul sau mai multe documente, in cazul in care cel pe care l-a dobandit initial a fost folosit, instrainat sau pierdut.