- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Criză în industria auto: Mii de concedieri la unul dintre cei mai mari producători de automobile

23 Mar, 21:03 • Cornel Ghimeșan
Industria auto europeană se confruntă cu mari probleme, concurența acerbă cu producătorii din China fiind unul dintre factori.
Criză în industria auto: Mii de concedieri la unul dintre cei mai mari producători de automobile

Criză în industria auto. În acest context, marile companii de pe bătrânul continent încearcă din răsputeri să micșoreze cât mai mult cheltuielile. Cea mai recentă măsură de austeritate este cea anunțată de Audi, care intenționează ca în următorii 4 ani să elimine nu mai puțin de 7.500 de locuri de muncă în Germania.

Audi, divizia premium a celor de la Volkswagen, a anunțat că, până în anul 2029, va elimina până la 7.500 de locuri de muncă în Germania, în încercarea de a reduce costurile. Vizate sunt, în special, domeniile administrativ şi de dezvoltare. Concedierile de la Audi ridică numărul total al locurilor de muncă reduse în cadrul grupului Volkswagen la aproape 48.000.

Citește și Se dau amenzi de 2.000 de lei pentru mașinile parcate la mall. Cine nu respectă regulile se alege cu gaură în buget

Continuă prăbușirea industriei auto. Mii de concedieri

Potrivit companiei, aceste măsuri, care au fost convenite de conducere şi reprezentanţii sindicatelor, ar trebui să genereze economii anuale de 1 miliard de euro pe termen mediu. De asemenea, Audi a anunțat că va investi 8 miliarde de euro în facilităţile sale din Germania, în următorii patru ani.

Grupul Volkswagen a anunţat un program de reducere a costurilor care include 35.000 de concedieri. Totodată, Porsche intenţionează să elimine 3.900 de locuri de muncă. Mai mult, Cariad, divizia de software a grupului, va reduce aproximativ 1.600 de posturi.

În anul 2019, Audi a eliminat 9.500 de locuri de muncă în producţie, susținând la acel moment că această măsură va aduce o economie de miliarde de euro pentru companie, bani necesari pentru tranziţia către vehiculele electrice şi pentru creşterea marjei operaţionale la 9%-11%.

În ciuda acestor măsuri drastice, compania a înregistrat rezultate slabe în ultimii ani. Astfel, în primele nouă luni ale anului trecut, marja operaţională a Audi a scăzut la 4,5%, comparativ cu 7% în aceeaşi perioadă din 2023. Această prăbușire a survenit în urma scăderii vânzărilor pe pieţele cheie şi a costurilor de închidere a uzinei din Bruxelles.

Citește și Tichetele de valoare au generat 32 miliarde de lei în PIB-ul României, reprezentând peste 2% din economia națională

Pentru a mai calma din îngrijorările sindicatelor, Audi a anunţat că va produce un nou model electric entry-level la fabrica sa din Ingolstadt. Mai mult, compania analizează posibilitatea producerii unui al doilea model la uzina sa din Neckarsulm. De asemenea, Audi a extins garanţia de securitate a locurilor de muncă la fabricile din Germania până la sfârşitul anului 2033.

„Negocierile au fost dificile, dar constructive… a trebuit să facem compromisuri pentru a permite flexibilitate financiară şi investiţii suplimentare”, a declarat Joerg Schlagbauer, preşedintele consiliului de administraţie al Audi.

Urmărește Daily Business pe Google News
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult