Potrivit datelor companiei, pierderea neta s-a cifrat la 1,06 miliarde euro, sau 99 centi pe actiune, fata de perioada similara din 2008, cand Daimler inregistrase un profit de 1,4 miliarde euro, sau 1,4 euro pe actiune.
Cota de piata a Mercedes-Benz in Europa a scazut, in prima jumatate a anului, la 4,1%, fata de 4,5% cat avea in aceiasi perioada din 2008.
„Rezultatul financiar este unul incurajator, in conditiile in care compania a reusit sa isi imbunatateasca castigurile fata de primul trimestru”, a declarat Dieter Zetsche, directorul executiv al Daimler.
El a precizat ca, pe fondul programele guvernamentale de innoire a parcului auto din Germania, Italia si Franta, Mercedes a reusit sa tempereze pierderile datorate prabusirii pietei auto, in contextul crizei economice.
Pe fondul scaderii vanzarilor si pierderilor din ultimele doua trimestre, Daimler a declansat o campanie de restructurare, menita sa reduca nivelul costurilor cu 4 miliarde euro in acest an.