Daimler Truck și Toyota au anunțat oficial înființarea unui nou colos industrial în sectorul vehiculelor comerciale, prin unificarea mărcilor japoneze Mitsubishi Fuso și Hino într-un holding listat la Bursa din Tokyo. Această alianță va reuni peste 40.000 de angajați și va deveni un lider important în procesul de transformare globală a transportului de marfă, prin electrificare, tehnologii autonome, digitalizare și tranziția energetică către emisii scăzute.
Te-ar mai putea interesa și: Dacia întrece rivalii Toyota și Volkswagen! Ce model al producătorului din grupul Renault a devenit cel mai vândut pe segmentul său
Anunțul vine în contextul unor schimbări profunde în industria mobilității comerciale, unde presiunea pentru decarbonizare, electrificarea flotelor și automatizarea transportului generează nevoia unor platforme industriale puternice, integrate. Fuziunea va permite o mai bună coordonare a resurselor de cercetare și dezvoltare, producție și distribuție globală, cu scopul de a oferi soluții sustenabile și eficiente.
Noua companie va fi controlată în mod egal de Daimler Truck și Toyota, fiecare deținând câte 25% din acțiuni după listarea publică, restul urmând a fi tranzacționate pe piața liberă. Karl Deppen, CEO actual al Mitsubishi Fuso și al diviziei Daimler Truck Asia, va prelua conducerea operațională a entității, care va avea sediul central în Tokyo și o structură unificată de decizie pentru toate domeniile cheie: dezvoltare tehnologică, achiziții, producție și vânzări.
Pe lângă concentrarea pe piața japoneză și asiatică, noul gigant are ambiții internaționale clare. Se va baza pe rețelele comerciale extinse ale celor două grupuri pentru a pătrunde mai adânc în piețele emergente, dar și pentru a influența tendințele globale în transportul comercial. Accentul se va pune pe dezvoltarea de propulsii alternative — electric și hidrogen — și pe integrarea tehnologiilor digitale și autonome în lanțurile de transport.
Fuziunea va redefini structurile de proprietate: Daimler Truck deține în prezent circa 90% din acțiunile Mitsubishi Fuso, iar Toyota are control asupra a 50,1% din Hino Motors. Ambele branduri vor fi absorbite integral de noul holding.
Liderii celor două companii au subliniat importanța momentului. Karin Rådström (CEO Daimler Truck) a numit fuziunea „istorică”, iar Koji Sato (CEO Toyota) a transmis că „nu este un obiectiv final, ci un nou început”. Integrarea este programată să se finalizeze până în aprilie 2026, după aprobările de reglementare necesare și voturile acționarilor.