Inaintea inceperii discutiilor, Opel avea 4 ofertanti, respectiv Fiat, Magna, RHJ International, divizia europeana a companiei americane de investitii financiare Ripplewood, si grupul chinez Beijing Automotive Industry, potrivit Reuters.
Dupa incheierea negocierilor, Peer Steinbrock, ministrul german de Finante, a afirmat ca RHJ a fost exclusa. Grupul chinez are sanse sa ramana in cursa pentru Opel in cazul in care va prezenta o oferta mai detaliata.
Autoritatile de la Berlin au invinovatit Trezoreria SUA pentru esecul in a ajunge la un acord referitor la salvarea Opel pana cand va fi semnat un acord cu ofertantii.
„Vom astepta pana vineri raspunsuri de la Trezoreria SUA si avem nevoie de acestea pentru a ajunge la un acord referitor la un plan de salvare”, a declarat Karl-Theodor zu Guttenberg, ministrul Economiei din Germania.
In plus, General Motors (GM), grupul parinte al companiei germane, a cerut ajutor financiar suplimentar de 300 milioane de euro pentru Opel.
Alegerea ofertantului si incheierea unui acord final ar putea dura cateva luni, timp pe care nici constructorul auto, nici guvernul german nu-l au, avand in vedere ca GM va intra, probabil, in faliment la inceputul lunii viitoare.
Pentru a sustine Opel, guvernul german a asigurat un pachet de finantare de 1,5 miliarde euro. Acordarea ajutorului a fost conditionata, insa, de numirea tempoara a unui administrator pentru activele companiei, masura care va proteja inventiile si tehnologia Opel de creditorii GM.
„Putem spune ca o problema majora in negocieri au fost noile date prezentate de GM si atitudinea necooperanta a Trezoreriei SUA”, a afirmat premierul landului Hesse.
Guttenberg a mai spus ca declararea insolventei ramane o optiune pentru Opel in cazul in care nu se ajunge la un acord cu partea americana.