Herpa a cumparat drepturile pentru aceasta marca, intentionand sa creeze o versiune relansata integral a masinii.
„Avem un model nou de Beetle, avem un nou Mini, a venit vremea pentru un nou Trabi”, a declarat un purtator de cuvant, Daniel Stiegler. „Perceptia ideii noastre a fost extraordinara”, a mai spus Stiegler.
Compania va prezenta un model al conceputului la scara 1:10 saptamana viitoare la Salonul Auto International de la Frankfurt.
Noile modele de Trabant nu vor mai avea motoare mici, nu vor mai emite noxe si nu vor mai avea caroserii din plastic, dar vor pastra designul modelului original, la fel cum s-a intamplat la noul Beetle al Volkswagen sau la noul Mini.
Producerea propriu-zisa a masinii va fi negociata in functie de reactia participantilor la salon. „Cea mai probabila optiune este productia unei serii limitate de 5.000 de exemplare”, a mai spus Stiegler, care a adaugat ca firma pe care o reprezinta poarta negocieri cu mai multi producatori.
Herpa ia in considerare un model echipat cu motor de BMW, care ar urma sa se vanda la pretul de 50.000 de euro (68.320 dolari).
Trabantul, simbolul Germaniei de Est
Trabantul a fost cel mai des intalnit vehicul din fosta Republica Democrata Germana si a fost produs, din 1957, timp de 30 de ani fara modificari majore pana in 1991. Locuitorii fostei Germanii de Est stateau ani in sir la coada ca sa cumpere o astfel de masina.
Numele de Trabant a fost ales in urma unui concurs, in 1957, „anul Sputnik” („trabant” in germana) – primul satelit artificial. Produs din Duroplast, Trabantul a fost prima masina cu o caroserie din material reciclabil.
Au existat doua tipuri principale de Trabant: Trabant 500 sau Trabant P 50, produs intre 1957 si 1963, si Trabant 601 sau P 60, produs pana in 1991. Trabantul prindea 100 km/ h in 21 sec, viteza maxima era 112 km/h.