„Exista circa 80 de firme de dezmembrari care functioneaza legal, adica au toate autorizatiile necesare. Acestea ar putea da faliment din cauza firmelor neautorizate si a persoanelor fizice care vand piese de schimb ilegal”, a declarat, miercuri, intr-o conferinta de presa, Maria Boghian, presedintele Asociatiei Nationale a Societatilor de Dezmembrari Auto si Reciclare.
Ea nu a putut estima pierderile inregistrate de firmele de dezmembrari.
„Pierderile sunt foarte mari, cauzate de firmele ilegale – cam 2.500 – iar piata neagra a pieselor de schimb este incomensurabila. In fiecare stat din Europa de Est s-a creat o mafie a pieselor auto care valoreaza peste 50 milioane de euro”, a spus Boghian.
Potrivit datelor asociatiei, o firma care functioneaza legal investeste in echipamente si amenajarea spatiilor intre 100.000 si 2 milioane de euro.
In Romania sunt dezmembrate legal, in fiecare an, circa 20.000 de masini.
Potrivit legii, 85% din masa vehiculului trebuie sa fie reciclata, iar din 2012 ponderea va creste la 95%. Boghian sustine ca jumatate dintre masinile venite la dezmembrari prezinta componente lipsa, astfel ca tinta este greu de atins.
Nicolae Ganea, vicepresedintele asociatiei, prezent la conferinta, a afirmat ca inspectorii de daune de la companiile de asigurari reprezinta o problema pentru firmele autorizate, deoarece acestia vand la negru piesele de schimb provenite de la masinile declarate dauna totala. Ganea a mai spus ca si mecanicii din service vand pe cont propriu piese de schimb.