Fitch a afirmat, totodata, ratingul de credit pe termen scurt la „F1+” si a revizuit in sens negativ calificativul instrumentelor de indatorare emise de companiile grupului Toyota la „A+”, de la „AA”, se arata intr-un comunicat al agentiei.
„Aspectele fundamentale din industria automobilelor vor ramane la un nivel slab pe termen mediu, iar constructorii auto se vor confrunta cu dificultati in ceea ce priveste atingerea unui nivel de profitabilitate similar cu explozia alimentata prin credite care a luat sfarsit in ultimul trimestru al anului trecut”, a declarat, in comunicat, seful diviziei Fitch de rating pentu companii din regiunea Asia Pacific, Jeong Min Pak.
Toyota, cel mai mare constructor auto la nivel mondial, continua sa fie cel mai solid jucator din industria de profil, insa performantele operationale din ultimul timp, deciziile strategice si reactia managementului la criza au fost mai putin impresionante decat in cazul concurentilor, noteaza Fitch.
Prin contrast, Honda (rating „A”, cu perspectiva negativa) a beneficiat de pe urma reorientarii catre masini de dimensiuni reduse si motociclete, luand totodata masuri rapide de reduceri de costuri. Fitch considera ca, in acest context, diferenta de calitate financiara dintre Toyota si rivalul mai mic Honda a devenit mai restransa.
„In plus, pe fondul recesiunii din industria auto, schimbarilor structurale fundamentale care au loc si incertitudinii evidente, Fitch considera ca circumstantele din acest sector nu mai pot sprijini un rating in categoria AA, care se potriveste mai degraba, in actualele conditii, unor industrii care prezinta un cash flow mai ridicat si stabilitate operationala, precum domeniul utilitatilor”, a mai spus Pak.
Pe de alta parte, vanzarile de automobile de pe marile piete ale lumii par ca au atins recent „pragul de jos”, considera expertii Fitch.