Oferta initiala, inainte de negocieri, a fost de 55 mil. euro, adica 4,0098 euro pe actiune.
Oferta finala s-a ridicat la valoarea de 4,1556 euro pe actiune.
Pachetul scos la privatizare este de 72,4% din capitalul social al SC Automobile Craiova SA.
Comisia de privatizare a societatii Automobile Craiova a deschis vineri, la ora 13.30, oferta financiara depusa de Ford, la sediul Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului.
Negocierile pentru privatizarea Automobile Craiova au intrat pe ultima suta de metri, urmand ca pana marti sa fie definitivat proiectul legii Ford, care va reglementa facilitatile oferite constructorului american Ford.
„Vrem sa aducem legea in sedinta de guvern de marti”, a declarat presedintele comisiei, Sebastian Vladescu. „Semnarea contractului de privatizare ar putea fi realizata saptamana viitoare, imediat dupa sedinta de guvern”, a precizat Vladescu.
„Negocierile au fost destul de dificile, pentru ca Ford nu a acceptat sa preia problemele Daewoo Craiova. In urma negocierilor, am facut pasi importanti spre finalizarea contractului”, a precizat Vladescu, care a spus ca, in conditiile aprobarii in Guvern, marti, a proiectului de lege ce va reglementa privatizarea companiei Automobile Craiova, nu exclude ca semnarea contractului de privatizare sa aiba loc miercuri, la Salonul Auto de la Frankfurt sau in alta locatie.
„Cred ca negocierile se vor incheia cu succes, iar saptamana viitoare va fi semnat contractul”, a mai spus Vladescu.
Ford Motor Company a fost singurul ofertant pentru preluarea Automobile Craiova.
Daca va prelua compania de la Craiova, Ford va opri fabricatia modelelor Daewoo si va produce in Romania un model nou, aflat in prezent in curs de proiectare in Germania si Marea Britanie, a afirmat John Fleming, presedinte si director general al Ford Europa. Specialistii auto estimau recent, pentru DailyBusiness, ca este vorba de noul Fiesta, un automobil care ar urma sa intre in productie de serie in 2008.
La Craiova, Ford s-a angajat sa faca investitii directe de 675 milioane euro pentru retehnologizarea si modernizarea uzinei. Compania americana intentioneaza sa transforme uzina intr-una din cele mai importante unitati de productie Ford din Europa si se obliga sa aiba in Romania cheltuieli de 1 miliard de euro in 2012 si sa produca anual 300.000 de autovehicule si tot atatea motoare.