Spre deosebire de General Motors si Chrysler, care au ajuns in faliment dupa ce au ignorat semnalele crizei si nu si-au restructurat productia, Ford, cel de-al doilea mare producator american de automobile, a lansat inca de acum cativa ani un plan amplu de restructurare, iar roadele se vad in prezent.
Gigantul auto din Detroit a anuntat ca nu are nevoie de ajutorul statului pentru a se adapta noilor realitati din piata. In ultimii doi ani, Ford a lansat o noua gama de modele, ce consuma si costa mai putin si a declansat un amplu program de reducere a costurilor de productie.
Urmare a programului de restructurare, Ford a anuntat, marti, ca va creste productia cu 10.000 de automobile, la 445.000 de unitati.
Nivelul productiei se afla, insa, sub cel din perioada similara din anul trecut, cand Ford a produs 685.000 de unitati.
In cel de-al treilea trimestru al anului in curs, Ford mizeaza pe o productie de 460.000 automobile, in crestere cu 10% fata de nivelul atins in perioada similara din 2008, cand a construit 416.000 automobile.