Echipa care a participat la omologarea vitezei a fost formata din cativa membri ai centrului de cercetare auto al Ford din Ohio, la volanul autovehicului fiind designerul motorului vehicului, inginerul Ford Rick Byrnes.
Masina a fost dezvoltata in mai mult de un an, iar motorul propulsat cu ajutorul hidrogenului are 770 cai putere, este format dintr-un dispozitiv electric de energie si de celule de hidrogen si reprezinta rezultatul a circa 10 ani de cercetari .
Prin crearea acestui autovehicul, Ford si-a propus sa demonstreze ca automobilele ecologice nu inseamna performante joase neaparat.
Cel mai rapid vehicul realizat vreodata ramane automobilul ThrustSuperSonic, dezvoltat de Richard Noble, Glynne Bowsher, Ron Ayers si Jeremy Bliss, care pe 15 octombrie 1997 a atins viteza de 1.228 km. pe ora. Acesta a fost primul vehicul care a depasit oficial bariera sunetului, fiind propulsat de un motor de avion.
Prima masina produsa vreodata strict pentru a dobori recorduri de viteza a fost Bluebird, in 1927.
Printre cele mai rapide masini de productie, se numara Bugatti Veyron, care atinge 400 km/h, insa aceasta nu a fost niciodata oficial testata, recordul de viteza pentru o masina de productie fiind detinut de Koenigsegg CCR, cu 392 km/h.
Barbrus TKR se presupune ca atinge 430 km/h, dar nici acest model nu a fost vreodata testat oficial.