Decizia a fost luata dupa ce managementul General Motors a esuat in incercarea de a convinge 90% din detinatorii de obligatiuni sa le schimbe in actiuni. In conditiile in care grupul are datorii de 27,2 miliarde dolari, solutia cea mai buna, avizata de autoritati, vizeaza restructurarea din temelii a grupului – activele neprofitabile urmeaza a fi vandute, iar restul business-ului va fi concentrat intr-o noua companie, ce va fi formata in 60-90 zile, la care statul va detine 60%, iar 12% guvernul canadian. Restul actiunilor vor reveni angajatilor GM, in contul datoriilor la fondurile de somaj.
Cererea GM va afecta activitatile din Statele Unite, urmand ca, cel mai probabil, 11 fabrici sa fie inchise, iar cateva mii de salariati sa fie disponibilizati.
Potrivit Bloomberg, noua companie va primi un ajutor de 30,1 miliarde de dolari din partea statului pentru a-si relansa activitatea.
Divizia europeana a GM, care produce marcile Vauxhall si Opel, nu va intra sub incidenta legii falimentului, scrie Bloomberg, care estimeaza ca acestea vor fi preluate, cel mai probabil, de producatorul canadian de piese auto Magna.
Cererea pentru intrarea in faliment marcheaza declinul unei companii care a fost timp de 77 de ani cel mai mare constructor auto mondial si care producea jumatate din masinile cumparate in SUA.
Potrivit expertilor, falimentul GM va fi unul extrem de dificil, in contextul in care datoriile GM sunt distribuite intre 120 de institutii de acest fel si 100.000 de investitori individuali.