Directorii executivi ai grupurilor auto au avertizat asupra faptului ca falimentul ar duce la lichidare, in contextul in care clientii nu vor mai cumpara produsele companiilor.
Asistentii a 3 membri ai Congresului au intrebat expertii in restructurare daca un faliment aranjat – negociat cu angajatii si creditorii – ar putea ajuta industria, fara a se ajunge la lichidari, conform declaratiilor unei surse apropiate situatiei.
Mai multe solutii pentru problemele companiilor auto sunt discutate de guvernul american, precum si de oficialii companiilor din toata tara, de creditori, sindicalisti si ale parti interesate, a adaugat sursa.
Negocierile sunt divizate intre grupuri mici, iar o solutie, cum ar fi falimentul, va aparea cel mai devreme saptamana viitoare.
Rick Wagoner, directorul executiv al GM, a declarat ca falimentul ar presupune lichidarea, din moment ce clientii vor refuza sa cumpere vehiculele companiilor ce nu ar putea emite garantii sau furniza piese de schimb. Falimentul este „printre ultimele solutii”, a spus un membru al consiliului director al GM, George Fisher.
Oficialii celor doi producatori auto au declarat in fata Congresului, in 2 decembrie, ca au nevoie de 11 miliarde dolari (circa 8,7 mld. euro) pentru continuarea activitatii pana in ianuarie, cand presedintele ales Barack Obama va prelua oficial functia. Pentru a putea dispunde de fonduri, companiile au acceptat sa reduca numarul angajatilor si al proiectelor, precum si sa renunte la anumite marci.
GM, Chrysler si Ford Motor Co. au solicitat ajutor guvernamental de 34 miliarde dolari (26,9 mld. euro), suma cu aproape o treime mai mare fata de programul Departamentului Energiei, de 25 miliarde dolari (19,8 mld. euro), finantat de Casa Alba pentru sprijinirea productiei de vehicule eficiente energetic.
De asemenea, Ford Motor Co. ar putea vinde marca Volvo pentru 6 miliarde dolari (4,8 mld. euro), aproape aceeasi suma platita la achizitionarea constructorului suedez, in urma cu 10 ani, conform unor persoane avizate.
Ford a cumparat Volvo pentru 6,4 miliarde dolari (5 mld. euro) in 1999 si mizeaza pe notorietatea marcii, pentru a atrage oferte.
Moody’s a redus ratingurile General Motors si Chrysler
Agentia de evaluare financiara Moody’s a retrogradat joi producatorii americani de automobile General Motors (GM) si Chrysler, decizia reflectand o posibila intrare in incapacitate de plata, si a confirmat ratingul Ford, in contextul problemelor cu care se confrunta piata auto.
Moody’s a coborat ratingurile GM si Chrysler, de la ‘Caa2’ la ‘Ca’, iar calificativul Ford, desi confirmat, are asociata o perspectiva ‘negativa’, ceea ce inseamna o posibila retrogradare viitoare de catre analistii agentiei de rating, a anuntat Moody’s.
Bruce Clark, vicepresedintele senior al Moody’s, a afirmat ca „succesul planului de restructurare depinde de negocierile cu agentiile de munca, cu creditorii si cu agentiile guvernamentale, iar incertitudinea unui rezultat pozitiv, coroborata cu posibilitatea ca institutiile de creditare sa aiba pierderi, chiar daca planul reuseste, formeaza baza actualei retrogradari”.
Deciziile agentiei de evaluare financiara Moody’s survin in contextul in care piata auto americana se confrunta cu cele mai slabe vanzari din ultimii 25 de ani, ca urmare a crizei economice mondiale.