„Nu vad nicio imbunatatire inainte de 2011. Ar fi nevoie de un miracol pentru ca industria auto din Europa sa inregistreze cresteri inainte de 2011”, a spus el.
Totodata, oficialul Renault si-a exprimat ingrijorarea cu privire la incheierea programelor primelor de casare in Europa la sfarsitul anului.
„Primele ne-au oferit spatiu de manevra si suntem ingrijorati in legatura cu se va intampla dupa ce se vor incheia. Suntem ingrijorati fiindca stim ca va avea un efect negativ. Speram ca economia sa-si revina suficient pana atunci pentru ca impactul sa nu fie prea dramatic”, a spus Ghosn.
Germania a extins, deja, programul primelor de casare, iar in Franta, constructorii auto cer aceleasi masuri autoritatilor.
Directorul general al Renault a admis, in interviul acordat International Herald Tribune, ca sprijinul statului prin intermediul programelor de casare nu poate dura la infinit, insa atat el, cat si alti oficiali ai companiilor auto europene, considera ca sustinerea autoritatilor este inca necesara, mai ales prin facilitarea accesului la credite pentru companii.
Ghosn a negat posibilitatea ca Renault sa achizitioneze marca Saturn de la General Motors, parte a unui plan de revenire pe piata din Statele Unite dupa doua decenii de absenta.
„Avem alte prioritati, ca Rusia, o noua fabrica in Maroc, proiecte in India. Obiectivul principal este sa depasim criza si sa ne pregatim pentru perioada urmatoare. Revenirea in SUA nu este pe agenda noastra”, a adaugat el.
Inmatricularile auto din Europa au scazut cu 4,9% in luna mai, la 1,27 milioane de inmatriculari de autoturisme noi, de la 1,335 milioane in perioada similara a anului trecut. La nivelul primelor 5 luni, cele 28 de piete au inregistrat un declin puternic, de 13,9%, de la 6,9 milioane la 5,9 milioane de unitati, potrivit datelor prezentate marti de Asociatia Constructorilor Auto Europeni.