Oficialul a afirmat ca se asteapta in 2009 ca piata auto mondiala sa depaseasca estimarile anterioare de 55 de milioane de autovehicule, scrie Mediafax.
„Se pare ca ajungem la un punct minim. Toate planurile de extindere pot fi reluate cu o mult mai buna intelegere in privinta evolutiei crizei”, a spus el.
Cererea mondiala de autovehicule a scazut dupa prabusirea bancii Lehman Brothers in septembrie 2008, cel mai pronuntat declin fiind inregistrat in Statele Unite, care ar putea fi depasite ca cea mai mare piata auto din lume de China in 2009.
Vanzarile au fost sustinute de programele guvernamentale de acordare a primelor de casare, insa odata cu incheierea acestora in mai multe state, perspectiva pentru anul urmator este nesigura.
„Nu cred intr-o noua scadere care sa urmeze recuperarii, deoarece nu am inregistrat crestere. Intrebarea este cand va incepe piata sa urce”, a spus Ghosn, referitor la posibilitatea unui declin in „W” al pietei auto.
In 2010, o evolutie pozitiva va fi inregistrata in China, India, Orientul Mijlociu si America de Sud, in timp ce Europa si Japonia se vor confrunta cu dificultati si anul urmator, a adaugat el.
Totodata, seful Renault-Nissan a declarat ca productia de autovehicule Logan in India, in colaborare cu Mahindra & Mahindra, nu a decurs potrivit asteptarilor, insa partenerii discuta pentru depasirea problemelor.
Parteneriatul pentrru constructia Logan a inceput bine, insa vanzarile au inceput sa scada, intrucat taxele ridicate au crescut pretul masinii, iar capacitatea de productie a fost utilizata doar la o treime in 2008.
Compania mixta infiintata cu Mahindra & Mahindra a generat in 2008-2009 pierderi de 4,9 miliarde de rupii (105 milioane de dolari).