„Masinile germane sunt prea mari, prea costisitoare si polueaza prea mult, astfel incat cererea pentru aceste produse este in scadere. Chiar daca producatorii germani fac fata mai bine decat cei americani competitiei asiatice, acest lucru nu reduce pericolul”, explica Becker in cartea sa, Outmaneuvered: How the Auto Industry Is Driving Germany Into Crisis, citata de Bloomberg.
Potrivit lui Becker, campul de lupta este in China, unde deja se produc mai multe autoturisme decat in Germania, iar vina terenului castigat de masinile asiatice pe piata auto mondiala o poarta producatorii auto germani, care au facut o serie de greseli strategice, de la orientarea catre pietele vestice saturate in locul pietelor in crestere din Asia, si a amanarii introducerii tehnologiilor ecologice, la fuziuni incurcate si costisitoare.
O alta greseala a producatorilor germani o reprezinta costurile de productie ridicate, determinate de forta de munca scumpa.
Pana in 2006, Toyota avea 52 de uzine in 28 de tari, in timp ce Volkswagen producea in 18 tari, majoritatea europene, ceea ce evident presupune o crestere a cheltuielilor pentru plata fortei de munca, uzinele Volkswagen fiind unele dintre cele mai bine platite din lume.
Un alt exemplu, dat de Becker vizavi de deciziile gresite ale producatorilor germani, este inchiderea fabricii Volkswagen din SUA, unde Lexus, realizata de Toyota, a devenit cea mai bine vanduta masina de lux.
Industria auto germana nu se va prabusi brusc, producatorii germani putand chiar sa evite o criza daca dezvolta o tehnologie ecologica in stare sa reduca emisiile nocive, potrivit lui Becker.
Partenerul asiatic al BMW, Brilliance China Automotive Holdings Ltd., deja provoaca branduri ca Volkswagen si Adam Opel (n.r. divizia germana a General Motors) pe propria piata, urmand sa comercializeze in Germania propriul brand denumit Zhonghua, sau cum il numeste presa germana, Mao Mercedes.