Auto

Masinile second-hand, „vedete” pe timp de criza. Vezi care sunt cele mai populare modele

14 Dec, 12:10 • cristian.lacraru
Intentia de cumparare a unei masini rulate a inregistrat in 2011 o crestere de 15% fata de anul precedent, in timp ce pretul mediu al unui autoturism rulat a scazut cu 9,6% de la inceputul anului, potrivit datelor unui studiu realizat de compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown impreuna cu platforma online Auto.ro.
Masinile second-hand, vedete pe timp de criza. Vezi care sunt cele mai populare modele

Cu toate acestea, numarul masinilor second hand aflate la prima inmatriculare cumparate in Romania a inregistrat o scadere de peste 40% in intervalul ianuarie-noiembrie 2011 fata de perioada similara a anului trecut, in principal din cauza influentei avuta asupra pietei de taxa auto, potrivit lui Bogdan Axinia, general manager Auto.ro.

Totusi, apetitul romanilor pentru masini rulate pare a se mentine, intrucat achizitiile de masini second hand deja inmatriculate in Romania au inregistrat o crestere de 8% in acelasi interval.

Spre comparatie, intentia de cumparare a unui autoturism nou a scazut, in acest an, cu aproximativ 10% fata de 2010, si se ridica in prezent la doar 12%.

Cu toate ca romanii par din ce in ce mai interesati de masinile second-hand, pretul mediu al unui astfel de model a scazut cu  9,6% in acest an fata de 2010.

Cele mai mari scaderi au fost inregistrate la modelele Skoda (-16,8%), Opel (-13,2%), Daewoo (-11%). Pretul mediu al unui model Dacia second hand a scazut cu 8,3% in ultimul an, in timp ce modelele BMW second hand sunt singurele care au inregistrat o crestere a pertului mediu (+1%).

Masinile germane raman, in continuare, preferatele romanilor care doresc sa cumpere un autoturism la mana a doua. Volkswagen conduce in calsament, 36,8% dintre respondentii studiului indicand aceasta marca drept principala optiune de achizitie. Urmatorul loc este ocupat de Opel, cu o intentie de cumparare de 23%, iar pe locul al treilea se situeaza BMW (18,7%).

In ceea ce priveste marcile de masini detinute de respondentii studiului, lucrurile stau putin diferit. 15,4% dintre acestia detin un autoturism Volkswagen, 14,6% detin un Opel iar 9,5% detin un model Dacia fabricat dupa 2004.

In total, 73,7% dintre respondenii studiului detin un autoturism achizitionat la mana a doua, in timp ce numai 26,6% detin un model pe care l-au achizitionat nou. Singura exceptie notabila in aceasta privinta se inregistreaza in randul posesorilor de autoturisme Dacia fabricate dupa 2004, 74% dintre acestea fiind achizitionate noi.

Masinile germane se afla si in topul detinatorilor de autoturisme second hand, iar majoritatea sunt produse dupa anul 2.000 si parcurg peste 10.000 de kilometri pe an.

In ceea ce priveste nivelul de satisfactie privind fiabilitatea autoturismului detinut, romanii se declara multumiti in proportie de 52,4% de masina lor.

Marcile care conduc in clasament sunt cele asiatice. Astfel, posesorii de Toyota se declara multumiti de fiabilitatea masinii lor in proportie de 72,8%. Clasamentul este completat de Nissan (69,9%), Mitsubishi (68,7%), Kia (68,3%) si Honda (67,3%).

Romanii nu ar recomanda prietenilor sa cumpere aceleasi masini pe care le-ar cumpara ei, mai arata studiul mentionat. Astfel, 86,8% ar recomanda prietenilor sa cumpere un Volvo, 79,4% ar recomanda un Mercedes-Benz, 79,3% ar recomanda un Volkswagen iar 78,7% ar recomanda un Audi.

Un model Dacia ar fi recomandat doar de 32,1% dintre respondentii studiului.

In ceea ce priveste criteriile luate in calcul de romani atunci cand isi cumpara o masina, pe primul loc se situeaza starea tehnica a autoturismului (48,9%). Aceasta este urmata de pret (22%) si de consumul de carburant (6,7%).

Studiul a fost realizat in perioada mai-octombrie 2011 pe un esantion reprezentativ format din peste 25.000 de respondenti cu varsta de peste 18 ani.