Potrivit unui comunicat al companiei ruse, „rolul grupului GAZ in cadrul proiectului ar putea sa se concretizeze in organizarea productiei de automobile pentru pasageri la fabrica sa de la Nijni Novgorod, construita in 2008”.
Oficialii GAZ au precizat ca au avut o buna colaborare cu Magna International si General Motors Europa in proiecte de dezvoltare pentru productia de „masini populare” pentru pietele din Rusia si din Comunitatea Statelor Independente (CSI) si ca formarea unei companii mixte ar fi un pas inainte in extinderea colaborarii.
Producatorul canadian de piese auto Magna si-a anuntat intentia de a prelua Opel de la General Motors, negociind atat cu boardul GM cat si cu statul german, caruia ii cere sprijinul pentru relansarea marcii.
Guvernul german negociaza si cu italienii de la Fiat, interesati la randul lor de preluarea marcii Opel, pe care ar dori sa o integreze intr-un viitor nou concern, care sa mai includa marcile Fiat si Chrysler.
Presa germana a comentat, luni, ca intentia lui Deripaska de a forma o companie mixta in care sa includa Opel are mici sanse de reusita, in conditiile in care GAZ are datorii foarte mari.
Declaratiile vin dupa ce, saptamana trecuta, premierul rus Vladimir Putin confirma faptul ca Magna a cerut companiei GAZ si unor institutii financiare rusesti al caror nume nu a fost precizat sa faca o oferta pentru un pachet de actiuni la Opel.
Anterior, Juergen Reinholz, ministrul Economiei din landul Turingia, a declarat ca Magna s-a asociat cu firmele rusesti Sberbank si GAZ pentru a prezenta o oferta de preluare pentru Opel.