În ultimii ani, progresele în infrastructura feroviară a României au început să se accelereze, compensând perioadele lungi de stagnare și întârzieri în execuție. Un exemplu semnificativ al acestor progrese este inaugurarea în curând a unui tronson important din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre, unde va circula primul tren prin tunelul Bătuța (Bata), după o întârziere de 4 ani și jumătate față de termenul inițial. În ciuda întârzierilor, semnarea contractului acum 7 ani și jumătate, care prevedea o perioadă de execuție de 3 ani, a dus în final la deschiderea acestui tronson esențial, potrivit bugetul.ro.
„În sfârşit vom avea trafic deschis pe varianta de viteză de vreo 13 kilometri dintre Bârzava şi Vărădia, parte din lotul 2B Ilteu-Bârzava, unul din cele 4 tronsoane ale Coridorului Feroviar Rin-Dunăre dintre Simeria şi KM 614”, informează, miercuri seară, Asociaţia Pro Infrastrcutură, într-o postare pe contul Facebook.
Te-ar mai putea interesa și: Lucrări intense la primul tunel al sectorului Margina-Holdea de pe A1: „Se lucrează non-stop”
Conform celor de la Asociația Pro Infrastructură, în câteva săptămâni se va deschide circulația pe un segment de 13 kilometri dintre Bârzava și Vărădia, care face parte din lotul 2B Ilteu-Bârzava. Acesta reprezintă una dintre cele patru secțiuni ale Coridorului Feroviar Rin-Dunăre ce leagă Simeria de KM 614. Deși se va circula inițial cu viteză redusă, în special pe poduri, se estimează că, pe măsură ce vor fi efectuate testele necesare și se va ajunge la stabilizarea dinamică, viteza trenurilor va crește semnificativ.
„Nu vă ţineţi strâns pălăria, totuşi: la început se va merge încet, mai ales pe poduri. Aşa s-a întâmplat în zona Conop unde, într-un răspuns emis către noi în august 2024, CFR SA ne-a confirmat că viteza creşte de la 70 km/h la 120 km/h după atingerea tonajului de stabilizare dinamică (etapă realizată doar prin circulaţia trenurilor) şi efectuarea ultimului buraj”, mai transmit reprezentanţii asociaţiei.
Specialiștii avertizează însă că, în etapa inițială, viteza va fi limitată la 70 km/h pe anumite secțiuni, iar aceasta va crește treptat după finalizarea testelor și stabilizarea infrastructurii. Un exemplu similar este și zona Conop, unde CFR SA a estimat că viteza de 160 km/h va fi atinsă abia în aprilie 2025, iar pentru întreaga distanță dintre Bârzava și Vărădia, se estimează că va fi nevoie de încă un an pentru ca trenurile să atingă viteza maximă.
„CFR SA estima în august 2024 că la Conop viteza proiectată de 160 km/h va fi atinsă acum, în aprilie 2025, după efectuarea tuturor testelor la instalaţia de semnalizare şi punerea acesteia în funcţiune. Astfel, procedurile similare vor împinge cel mai devreme în 2026 atingerea vitezei maxime de 160 km/h pe toată distanţa dintre Bârzava şi Vărădia”, mai semnalează reprezentanţii Pro Infrastructură.
Te-ar mai putea interesa și: „Daniela”, una din cele două galerii ale tunelului de pe autostrada A1 Sibiu – Pitești, a fost străpunsă
„Sunt înfiorătoare aceste tergiversări ale blocajelor de pe infrastructura feroviară despre care vă relatăm de ani de zile, timp în care călătorii sunt alungaţi de pe calea ferată”, conchide postarea.