Al treilea mare producator auto japonez si partenerul sau francez Renault au dus o politica agresiva de sustinere a veniculelor cu motoare electrice, anuntand planul de a trece la productia de masa a unor astfel de automobile, din 2012.
Nissan va incepe, in acest an, comercializarea automobilului hatchback Leaf in Statele Unite si Japonia, in curand urmand sa adauge alte doua noi modele.
Compania anticipeaza ca, din 2012, productia de masa va fi de circa 200.000 de unitati pe an.
Prezentarea automobilului Leaf a fost facuta la inaugurarea noului sediu central al Nissan din Yokohama, la sud de Tokyo, de directorul general al aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, care a condus masina in care se mai aflau fostul premier japonez Junichiro Koizumi si alti doi invitati.
„Sarbatorim astazi inceputul unui nou capitol in existenta companiei”, a spus Ghosn.
Afectat de recesiunea mondiala, Nissan a suspendat obiectivele stabilite in planul de afaceri pe termen mediu, cu exceptia dezvoltarii agresive in domeniul masinilor electrice.
In conditiile in care cotatia petrolului depaseste 60 de dolari pe baril chiar si in perioada de recesiune, Ghosn a aratat ca este optimist in privinta succesului vehiculelor electrice, astfel incat, in 2020, una din zece masini, la nivel mondial, sa fie de acest tip.
„Consideram ca aceste masini nu sunt vehicule de nisa, ci de masa”, a spus seful Nissan, dupa inaugurare.
Ghosn a aratat ca Leaf este o masina puternica si ca, in pofida popularitatii vehiculelor hibrid, pe unele piete, acestea sunt masini de nisa, acoperind sub 2% din piata mondiala.
Si alti producatori, precum Toyota Motor si Volkswagen, si-au anuntat intentia de a produce vehicule electrice, in urmatorii cativa ani, dar considera ca ar putea trece mai multe decenii pana cand acestea se vor raspandi pe piata, avand in vedere costul ridicat al acestora, autonomia limitata si durata mare de incarcare a bateriilor.
Nissan nu a anuntat pretul modelului Leaf, dar Ghosn a spus ca, fara bateria costisitoare litiu-ion, care ar putea fi inchiriata, costul masinii ar putea fi comparabil cu cel al unui vehicul pe banzina.
Leaf poate atinge o viteza maxima de peste 140 kilometri pe ora si are o autonomie de cel putin 160 de kilometri.