Un proiect de infrastructură ambițios, evaluat la 90 de milioane de euro, va transforma vestul României într-un nou pol turistic, după modelul Transfăgărășanului. Președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, a anunțat marți semnarea contractului de finanțare pentru modernizarea Drumului Județean 684 (DJ 684), care va lega județele Timiș, Caraș-Severin și Hunedoara printr-un traseu montan spectaculos.
Te-ar mai putea interesa și: Se dă drumul la căldură în București. Anunțul de ultimă oră făcut de primarul interimar al Capitalei
Proiectul vizează modernizarea a peste 56 de kilometri de drum, dintre care aproape 27 se află pe teritoriul județului Timiș. Restul traseului traversează zone pitorești din Caraș-Severin și Hunedoara, oferind legături directe între localitățile Coșava, Tomești, Luncanii de Jos, Rusca Montană, Voislova și Lunca Cernii de Jos. Drumul va fi conectat la rețeaua rutieră existentă și va facilita accesul către autostrada A1, contribuind la dezvoltarea economică și turistică a întregii regiuni de vest.
Alfred Simonis a explicat că DJ 684 este „cel mai important proiect de infrastructură rutieră din estul județului Timiș” și că va aduce beneficii majore pentru comunități și turism. Pe lângă faptul că va ușura legătura între trei județe, șoseaua promite să devină o destinație în sine, comparabilă cu Transluncaniul sau Transfăgărășanul, datorită peisajelor spectaculoase din Munții Poiana Ruscă.
„90 de milioane de euro pentru cel mai important proiect de infrastructură rutieră din estul județului. DJ 684 va lega Timișul de Caraș-Severin și Hunedoara și sunt convins că va deveni o adevărată atracție turistică datorită peisajelor. Putem vorbi de un drum asemănător Transluncaniului.
La Consiliul Județean am semnat contractul de finanțare pentru modernizarea a aproape 27 de kilometri de drum pe teritoriul Timișului, dintr-un total de peste 56 care traversează și Caraș-Severin și Hunedoara.
Proiectul este o premieră din mai multe puncte de vedere. Vorbim despre cea mai mare finanțare ADR pentru infrastructură rutieră pentru un număr record de kilometri modernizați. Totodată, este cel mai amplu parteneriat de până acum în regiunea de vest: trei consilii județene și patru primării”, a transmis Simonis.
Drumul va deschide accesul către numeroase obiective turistice naturale și culturale – Peștera de la Românești, bisericile de lemn și morile de apă din zonă, mănăstirile și satele tradiționale, toate urmând să beneficieze de o creștere semnificativă a numărului de vizitatori.
Te-ar mai putea interesa și: Ceață densă pe drumurile din vestul țării. Transalpina rămâne închisă din cauza ninsorii și poleiului