Potrivit BBC, vanzarile celorlalti mari jucatori din piata, General Motors si Chrysler, au continuat sa scada vertiginos.
Vanzarile General Motors au scazut cu 33,6%, iar cele ale Chrysler cu 42%.
Rezultatele din iunie vin sa confirme necesitatea restructurarii ofertelor celor doua companii, in contextul in care americanii nu mai sunt dispusi sa cheltuie sume importante pe SUV-uri sau alte masini cu consum foarte mare.
Daca Ford a simtit din timp apropierea crizei, declansand inca de acum 2 ani un amplu proces de restructurare, GM si Chrysler au realizat ca e nevoie de reforme dupa ce scaderile masive de vanzari i-au adus in stare de faliment.
Chrysler a reusit deja sa iasa din faliment, cu ajutorul italienilor de la Fiat, care le vor furniza know-how necesar realizarii unei noi game de modele, ce ar urma sa fie lansata anul viitor. In cazul GM, rolul statului este considerat a fi decisiv, asteptandu-se investitii masive in noua companie construita pe ramasitele GM, altadata cel mai mare jucator din industria mondiala.
Nici ceilalti producatori auto prezenti pe piata americana nu a inregistrat performante mai bune. Vanzarile Toyota au scazut 31,9% in iunie, comparativ cu aceeasi luna din 2008, in timp ce Honda a afisat o scadere cu 29,5% a vanzarilor.