La GM, vanzarile de masini au coborat cu 7,8% in august 2007 fata de aceeasi luna a anului trecut, insa cele de camioane au crescut cu 16,6 procente pe cele doua perioada comparate, rezultand o crestere cumulata a vanzarilor companiei cu 6%. Totusi, pentru intreg anul in curs, vanzarile companiei sunt in scadere cu 7,4%, comparativ cu 2006, relateaza presa internationala.
Vanzarile autoturismelor de la Toyota au scazut cu 6 procente in august fata de aceeasi luna din 2006, in timp ce camioanele companiei au inregistrat vanzari cu 2% mai mari decat cele de anul trecut. Cumulate, vanzarile au scazut cu 3,7%.
Vanzarile de camioane ale companiei Ford compenseaza mult din declinul inregistrat de autoturisme. In timp ce vanzarile de autoturisme au scazut cu 33,7%, cele de camioane au coborat cu numai 4%.
Perspectivele pentru acest sector nu sunt atat de ingrijoratoare, precum multi se asteptau, considera analistii pietei, citati de presa internationala.
Investitorii de pe piata auto americana au avut o reactie pozitiva marti, cand General Motors a anuntat o crestere a vanzarilor pe august 2007 de 6% comparativ cu aceeasi luna a anului precedent, dupa ce in iulie afisase o scadere.
General Motors, principalul producator auto din SUA, au reusit in august o inversare a trendului la vanzari, atingand o crestere de 6 procente, fata de aceeasi luna a anului anterior.
Acest lucru a condus la o inversare de situatie cu efecte pozitive, dupa cumulul negativ inregistrat in iulie, cand cumparatorii au resimtit efectele crizei creditelor ipotecare din SUA.
Potrivit lui Efraim Levy, analist Standard & Poor’s, numarul mic al vanzarilor la nivelul pietei americane a dezamagit, insa nu a fost unul surprinzator. „Criza creditelor ipotecare este un factor care influenteaza aceste cifre. O parte a acestor efecte e de natura psihologica, in timp ce o alta vine prin prisma unor fonduri reduse de refinantare a locuintelor”, a afirmat Levy.
Vanzarile la Ford Motor au scazut cu mai bine de o treime luna trecuta, in comparatie cu august 2006, fortand compania sa se intoarca pe a treia pozitie a pietei americane, in spatele japonezilor de la Toyota.
George Pipas, analist de vanzari la Ford, a subliniat ca necazurile acestui segment al pietei americane nu se vor sfarsi foarte repede, slabiciunea din domeniul imobiliarelor fiind resimtita pe toata aria vanzarilor, atat anul acesta, cat si in 2008, poate chiar si dupa acest an.
Faptul ca Ford a anuntat o crestere de productie in al patrulea trimestru din 2007 a incurajat investitorii, determinand, totodata, o crestere a actiunilor cu 1,3%, in timp ce titlurile GM s-au apreciat cu 2,1%.
Vanzarile de la Chrysler, conform primului raport de vanzari, inaintat dupa anuntarea separarii de Daimler, au scazut cu 6 procente luna trecuta, fata de august 2006.
Pe langa slabiciunea din sectorul imobiliarelor, care afecteaza piata auto, analistii au enumerat si efectele cresterii continue a preturilor, precum si cursul lent al intregii economii americane de la ora actuala.