Pana in 2020, vor exista mai putin de 10 constructori auto care vor activa pe 6 piete si vor avea o cota de 90%, comparativ cu situatia de acum cand industria este dominata de 15 jucatori mari care domina 4 piete.
„Se contureaza un nou context. Conditiile economice globale si dinamica pietei va conduce la cateva schimbari structurale”, a declarat Hans Roehm, managing partner Deloitte.
„China si India vor intra in grupul jucatorilor importanti ai industriei, din care faceau parte pana acum Europa de Vest, Japonia, Korea si Statele Unite”, a mai spus Roehm.
Studiul mai scoate in evidenta faptul ca, treptat, se va face trecerea catre masinile electrice si sistemele electronice.
„Intrecerea pe segmentul masinilor electrice incepe sa se incalzeasca. Pana in 2020, masinele verzi vor reprezenta o treime din vanzarile global de autoturisme”, a declarat Martin Hoelz, reprezentant al Deloitte Germania.
Si in ceea ce priveste comportamentul de achizitie, lucrurile se vor schimba, aspect care va determina o dihotomie intre pietele mature si cele emergente, este de parere Robert Hill, director in cadrul Deloitte Statele Unite.
Astfel, pe piete in curs de dezvoltare se va face trecerea de la masini economice la masini de lux.