Analiza arata ca scaderea preturilor a fost determinata in principal de stimulentele pentru cumpararea de automobile noi introduse in multe tari pentru a atenua impactul recesiunii economice.
Preturile au scazut in 24 din cele 27 de state membre UE in cursul anului 2009, s-a mentinut in Olanda si au crescut in Marea Britanie (7,7%) si Suedia (2,7%), relateaza Mediafax.
In ceea ce priveste pietele auto mari, cele mai importante scaderi au avut loc in Spania, de 4,7%, in timp ce in Italia, Germania si Franta reducerile au fost moderate, intre 0,6% si 1,1%.
„In general, scaderea preturilor reale la automobile confirma inca o data ca tendinta preturilor pe termen lung este favorabila pentru consumatori. Acest lucru se datoreaza supracapacitatii generale de productie si concurentei intense intre producatorii de automobile. Pe de alta parte, preturile pentru serviciile de reparatie si intretinere, precum si pentru piesele de schimb au crescut, ceea ce confirma necesitatea normelor mai stricte in materie de concurenta, in vigoare in acest sector”, se spune in raportul CE.
Preturile pentru reparatii si intretinere, precum si pentru piesele de schimb au crescut anul trecut in medie cu 0,7% la nivelul Uniunii Europene.