Oficialii Volvo au precizat ca profitul inainte de plata taxelor si impozitelor a scazut pana la 5,97 miliarde coroane suedeze (650 mil. euro), sub nivelul inregistrat in 2006, de 6,46 miliarde coroane (peste 700 mil. euro), relateaza presa internationala.
Veniturile firmei, care vinde camioane, autobuze, echipament de constructie precum si o gama de motoare, au crescut pana la 71,45 miliarde coroane (7,78 mld. euro), peste nivelul inregistrat in anul precedent, de 65,47 miliarde (7,13 mld. euro), in timp ce analistii mizau pe venituri de 71,52 miliarde coroane (7.79 mld. euro).
In ciuda faptului ca cererea europeana a ramas in continuare puternica, piata camioanelor grele din Statele Unite ale Americii s-a restrans considerabil, dupa ce efervescenta achizitiilor de anul trecut a luat sfarsit.
Atunci, clientii au cumparat foarte multe camioane inainte de implementarea noilor reglementari privind emisiile de gaze poluante ale motoarelor de camioane.
Volvo a precizat ca lista sa de comenzi pentru camioane, ce a beneficiat de consolidarea grupului Nissan Diesel incepand cu al doilea trimestru al anului, a cunoscut o crestere de 74% fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar comenzile primite din Europa, principala piata a grupuui, au crescut cu 68%, contracarand efectele unei scaderi cu 20% inregistrata in America de Nord.
Compania suedeza, ce vinde camioane grele sub marcile Renault si Mack, precum si sub brand propriu, a fost afectata de restrangerea cu 40% a pietei americane a camioanelor in cursul acestui an, dupa ce anul trecut a reusit sa vanda 350.000 de unitati in aceasta regiune.
Evolutia pietei este dificil de prezis, insa ne asteptam ca piata totala din America de Nord sa atinga nivelul de 200.000-220.000 camioane grele in cursul anului 2007, au declarat reprezentantii firmei suedeze.
Volvo si-a mentinut estimarile de vanzari pe piata europeana pentru intreg anul la 330.000 unitati.