Astfel, Peugeot Citroen, al doilea mare producator auto din Europa, ar putea prelua pana la 50% din Mitsubishi Motors pentru 300 miliarde de yeni (3,4 miliarde dolari), actiunile companiei japoneze avansand cu 22% in urma informatiei aparute in publicatia de afaceri Nikkei, relateaza Mediafax.
„Este adevarat ca discutam mai multe posibilitati, printre care si preluarea unei participatii”, a declarat Tetsuji Inoue, purtatorul de cuvant al Mitsubishi Motors.
Peugeot a confirmat ca a inceput discutii cu Mitsubishi Motors privind „extinderea relatiei dintre cele doua companii, care ar putea conduce la un parteneriat strategic”.
Mitsubishi, pe locul 7 in randul celor opt producatori auto japonezi, are mare nevoie de un partener strategic, dupa esecul unui parteneriat cu grupul DaimlerChrysler in 2005.
Peugeot si Mitsubishi colaboreaza deja la trei proiecte, respectiv o companie mixta in Rusia, un acord de productie de echipamente pentru vehicule sport utilitare si un plan prin care compania japoneaza va produce masini electrice sub branduri franceze.
Peugeot, pe locul opt la nivel mondial in functie de volumul vnzarilor din 2008, se va confrunta cu cresterea presiunilor concurentiale din partea Renault, care isi dezvolta colaborarea cu partenerul de alianta Nissan.