Potrivit rezultatelor cercetarii de piata, probabil efectul maxim al crizei financiare va fi resimtit de cele mai mari piete ale Europei de Est (Rusia, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria si Romania) in prima jumatate a anului 2009.
Pana acum, Ungaria (-9%) si Romania (-8%) au inregistrat cele mai mari scaderi ale vanzarilor in anul 2008, totusi acestea sunt mult sub cele observate in Europa de Vest.
„Rezultatele studiului arata ca dealerii CEE prevad un an foarte dificil. Ne asteptam sa vedem si un proces mai puternic de consolidare in aceasta industrie, iar acest lucru nu se va intampla prin preluarea dealerilor mai mici de catre cei mari, ci prin achizitionarea la pret de solduri a activelor si marcilor concurentilor care se prabusesc”, a declarat Daniel Anghel, partener Taxe Indirecte, PricewaterhouseCoopers.
Potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), inmatricularile de autoturisme noi din Romania au scazut cu 8,6% in 2008, la 285.504 unitati, de la 312.530 in 2007.
„Avansul de 26,3% din 2007 a fost atribuit aderarii Romaniei la UE si cresterii consumului. Totusi, ultimul an a adus schimbari pe piata auto, declansate de cresterea puternica a importurilor de masini second hand si de restrictiile recente de pe pietele de credit”, se arata in studiul PwC.
Vanzarile de automobile noi din Romania s-au redus cu 35,7% in aprilie, la 14.884 unitati, si cu 50,8% in primele 4 luni, la 44.558 unitati, arata datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din Romania.
In aprilie 2008 au fost livrate 23.171 masini noi, iar in perioada ianuarie-aprilie a anului trecut, vanzarile au totalizat 90.565 unitati.