Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat că sesiunile de înscriere pentru Programul Rabla Auto 2025, destinat persoanelor fizice, vor începe pe 30 septembrie, la ora 10:00. Bugetul programului a fost stabilit la 200 milioane lei, de trei ori mai mic decât propunerea inițială din iunie, ceea ce marchează un start întârziat fără precedent al programului în ultimii ani. Fondurile sunt împărțite astfel: 80 milioane lei pentru autovehicule noi cu motorizare termică (inclusiv GPL/GNC), motociclete și hibride; 120 milioane lei pentru autovehicule electrice full, hibride plug-in, motociclete electrice și mașini cu pilă de combustie cu hidrogen.
Te-ar mai putea interesa și: AFM anunță că programul Rabla Auto 2025 începe cu validarea producătorilor auto
Cea mai importantă noutate pentru 2025 este valoarea ecotichetului pentru autovehiculele electrice, care va fi de 18.500 de lei, semnificativ mai mic decât propunerea inițială de 37.000 de lei și sub nivelul de 25.500 lei din 2024. AFM estimează că bugetul actual va permite achiziționarea a aproximativ 15.000 de mașini noi. Pentru celelalte tipuri de vehicule, ecotichetele rămân neschimbate: 15.000 lei pentru plug-in hibride sau motociclete electrice, 12.000 lei pentru hibride, și 10.000 lei pentru mașini termice sau motociclete.
Programul Rabla 2025 a fost criticat dur de industria auto. Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) considera că ecotichetul de 18.500 lei pentru electrice este insuficient și ar putea repeta eșecul din 2024, când cererea pentru mașini electrice a fost scăzută cu peste 40%. APIA a subliniat că din totalul bugetului, cel puțin 140 milioane lei ar trebui alocate pentru vehiculele electrice și hibride plug-in, nu 120 milioane lei cum este prevăzut, pentru a stimula efectiv achizițiile.
Te-ar mai putea interesa și: Rabla 2025. Când începe programul așteptat de milioane de români. Suma uriașă alocată anul acesta