Cele mai importante investitii s-au derulat pe platforma de la Mioveni.
Francezii au construit o uzina de vehicule, cu o capacitate de 350.000 unitati pe an, o uzina mecanica specializata in productia de motoare, cutii de viteze si transmisii, si cel mai mare centru logistic din cadrul grupului Renault.
De la preluarea Dacia, la Mioveni au fost produse peste 1,32 milioane de masini, peste 1,4 milioane de motoare, peste 1,55 milioane de cutii de viteze si peste 1,53 milioane de seturi de transmisii produse.
Dacia a vandut, in acest interval, peste 1,45 milioane de vehicule Logan si Sandero pe 70 de piete ale lumii, dintre care in 60 sub marca Dacia.
Grupul Renault are in prezent 18.000 de angajati la Dacia si celelate entitati din Romania si genereaza, pentru cei 800 de furnizori si reteaua sa comerciala, peste 130.000 de locuri de munca.
„In cei 10 ani care au trecut de la preluarea Dacia, Renault a investit in Romania 1,5 miliarde de euro, de aproape 10 ori mai mult decat se angajase initial. Uzina Dacia de la Mioveni a fost complet restructurata si modernizata, capacitatile de productie a vehiculelor, motoarelor si cutiilor de viteze au fost extinse, iar intreaga activitate a fost reorganizata in conformitate cu normele Renault”, se arata in comunicatul companiei.
Printre investitiile Renault se mai afla centrul de inginerie al grupului Renault de la Titu si centrul de testare ale carui lucrari de constructie sunt in derulare.
Dacia asigura, in prezent, 2% din produsul intern brut (PIB) al Romaniei (400 milioane euro sub forma de taxe si impozite la bugetul de stat, din care 100 milioane euro in 2008), si se afla pe locul 3 in clasamentul firmelor din Romania, dupa cifra de afaceri in 2007.