Oricare va fi cumparatorul diviziei Saturn, este improbabil ca acesta sa participe la tranzactie cu fonduri in numerar, dar va fi nevoit sa preia datoriile acesteia, precum si costurile operationale, inclusiv de productie.
Intre timp, Geely Automobile Holdings a lansat o oferta pentru achizitia diviziei suedeze Saab a GM, au spus sursele. Renault este unul dintre producatorii auto si alti posibili investitori interesati de preluarea Saturn.
GM supravietuieste cu imprumuturile de 15,4 miliarde de dolari (11,6 mld. euro) din partea guvernului american si trebuie sa finalizeze programul de restructurare pana la 1 iunie, sau va fi nevoit sa intre in faliment.
Grupul analizeaza mai multe optiuni pentru Saturn, inclusiv inchiderea totala a operatiunilor.
In cazul unui acord al GM cu Renault, care controleaza Nissan Motor si Samsung Motors, grupul francez se va putea folosi de reteaua de peste 400 de dealeri ai Saturn pentru vanzarea de vehicule Renault si Samsung, sub brand Saturn, au spus sursele.
Brandul are o reputatie buna in privinta service-ului, dar a fost afectat, sub conducerea GM, de lipsa inovatiilor. Prin transferarea brandului catre un alt producator auto, GM ar putea conserva locurile de munca in SUA si ar evita astfel disputele cu dealerii care ar aparea daca ar desfiinta divizia.
Renault ar putea construi vehicule Saturn in SUA, daca brandul va suporta un volum mare de vanzari, a declarat una dintre surse. Un acord privind Saturn necesita acceptul Trezoreriei americane.
Obtinerea controlului asupra Saturn ar sustine obiectivul directorului general al Renault, Carlos Ghosn, de a consolida pozitia grupului pe piata americana.
Grupul are deja o prezenta puternica in SUA prin intermediul operatiunilor de productie ale Nissan in Tennessee, dar preluarea Saturn ar conferi lui Ghosn un brand american si o retea pentru vehicule proiectate in Coreea si Europa, care ar putea concura pe segmentul vehiculelor cu consum eficient de carburanti.