Renault a anunțat că își închide serviciile de „car sharing” și își reduce semnificativ ambițiile legate de extinderea rețelei de stații de încărcare rapidă pentru mașinile electrice, în cadrul diviziei Mobilize. Decizia vine după ce grupul auto francez a constatat că proiectele vizate sunt neprofitabile și că resursele trebuie direcționate către activități cu randament mai bun, potrivit hotnews.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Un model Renault deja legendar revine pe o piață super-atractivă. Când va fi lansat
Serviciul de „car sharing” presupune utilizarea în comun a unor automobile puse la dispoziție de operator, pe care clienții le pot închiria pe termen scurt, fără a le deține. În cadrul Mobilize, Renault a operat scheme de „car sharing” sub brandul Zity în orașe precum Milano și Madrid, dar acestea vor fi întrerupte. De asemenea, producătorul auto va opri dezvoltarea micro-mașinii electrice Duo, un alt proiect cu perspective limitate de profitabilitate.
Ca parte a reorganizării, divizia Mobilize Beyond Automotive va pierde aproximativ 80 de angajați din cei circa 450, prin plecări voluntare și relocări interne. În paralel, activitățile legate de energie și gestionarea datelor vor fi reintegrate în grupul principal Renault.
Mobilize, creată în 2021 de fostul director general Luca de Meo, a fost concepută pentru a explora noi soluții de mobilitate, dincolo de producția și vânzarea tradițională de automobile. Printre proiectele diviziei s-au numărat serviciile de „car sharing”, infrastructura de încărcare pentru vehicule electrice și soluțiile de gestionare a datelor utilizatorilor.
După preluarea funcției de CEO de către François Provost, în iulie 2025, Renault a evaluat investițiile și a decis că extinderea rapidă a rețelei de încărcare nu mai reprezintă o prioritate, având în vedere constrângerile bugetare și provocările industriei auto. Jérôme Faton, șeful diviziei de Energie din cadrul Mobilize, a declarat că „industria auto traversează o perioadă dificilă și avem multe investiții de finanțat”, subliniind necesitatea unei alocări stricte a capitalului.
Inițial, Renault plănuia să instaleze 650 de stații de încărcare rapidă în întreaga Europă până în 2028. În urma revizuirii strategice, compania se va concentra pe doar aproximativ 100 de stații în Franța și peste 100 în Italia până la sfârșitul lui 2026. Proiectele planificate în Belgia și Spania au fost abandonate, iar extinderea rețelei în alte țări europene nu mai este considerată o prioritate.