Klaus Franz, lider sindical al angajatilor constructorului auto german, a declarat ca, daca negocierile dintre proprietarul marcii, General Motors, si cele trei companii interesate de preluarea Opel vor esua, muncitorii sunt dispusi sa accepte reduceri salariale de 1 miliard de euro.
Conducerea GM negociaza, in prezent, cu italienii de la Fiat, cu producatorul de piese auto canadiano-austriac Magna si firma belgiana de investitii RHJ International.
Guvernele regionale din Germania au anuntat, miercuri, ca ar prefera oferta de investitii a producatorului de piese auto canadiano-austriac Magna pentru compania Opel, a grupului american General Motors, in detrimentul celei prezentate de Fiat.
Oferta Magna este „mult mai de incredere, inovativa si sustenabila” in comparatie cu cea a Fiat, a afirmat Hendrik Hering, ministrul Economiei in landul Rhineland-Palatinate.
Cele 4 landuri germane in care Opel are centre de productie, cu 25.000 de angajati, opteaza pentru conceptul prezentat de grupul canadiano-austriac, care nu prevede inchideri de fabrici in Germania, a precizat Hering. Magna vrea sa integreze compania germana si sa-i furnizeze direct piese pentru autovehicule.
„Ideea referitoare la furnizarea pieselor este foarte atractiva, lucru care lipseste din propunerea Fiat”, a spus Hendrik Hering, care a avertizat, insa, ca eliminarile de locuri de munca vor fi considerabile.
Oferta Fiat prevede, in schimb, aport de tehnologie, precum motoare si platforme, si permiterea accesului la reteaua comerciala din America de Sud si Asia, zone in care Opel nu este prezent, arata publicatia La Repubblica, citata de AFP.
General Motors, care va intra in faliment daca nu prezinta un plan credibil de reorganizare pana la 1 iunie, vrea sa vanda o participatie majoritara la Opel, tranzactie care ar permite diviziei germane sa continue activitatea.
Opel are nevoie, potrivit estimarilor, de ajutoare guvernamentale de 3,3 miliarde de euro.