Stroe a subliniat ca este nevoie de o privatizare rapida a Daewoo Craiova, potentialul industrial al acesteia fiind unul foarte mare, insa la ora actuala, uzina produce mult sub capacitatea ei, ceea ce mareste pierderile companiei.
„Costurile tehnologice ale unei uzine sunt aceleasi si daca produce 10 si daca produce 1.000 de unitati, asa ca pierderile sunt invers proportionale cu numarul de unitati produse”, a specificat Stroe, adaugand ca anul acesta productia uzinei este in jurul a 20.000 de unitati.
Capacitatea de productie a uzinei Daewoo Craiova este in prezent de 150.000 de autovehicule.
„Acum se procedeaza gresit cand se tot vorbeste ca o vindem prea ieftin. Uzina Daewoo are un potential foarte mare. Cred ca a trecut momentul cand se punea problema cu cat o vindem. Daca as fi in comisia de privatizare, as pune conditii pentru cel putin 10 ani de acum incolo, daca oferta este slaba”, a adaugat Stroe.
Stroe a accentuat faptul ca uzina Daewoo va fi profitabila pentru Ford prin precedentul privatizarii Dacia, grupul auto francez Renault oprind productia unei uzine din Belgia pentru a-si muta capacitatile in Romania.
„Nu toate fabricile care produc pentru Ford in lume sunt profitabile. In plus, Romania are avantajul ca se va mentine o diferenta de costuri salariale intre romani si vest-europeni pentru mult timp de acum incolo”, a mai spus Stroe.
Automobile Dacia estimeaza pentru acest an, potrivit lui Stroe, o productie de 225.000 de masini, respectiv de 275.000 de unitati in 2008. Capacitatea de productie a fabricii va fi extinsa anul viitor la 350.000 de unitati pe an, productia efectiva urmand sa atinga acest nivel in 2009.
Ulterior, capacitatea de productie ar putea fi extinsa, in functie de cererea pietei, la peste 400.000 de unitati.
Negocierile dintre statul roman si compania Ford pentru privatizarea Automobile Craiova nu au fost finalizate luni, astfel ca discutiile vor continua in cursul zilei de marti, cand este posibil ca ultimele clauze contractuale sa fie clarificate.
Ford se angajeaza la investitii directe de 675 milioane de euro pentru modernizarea si retehnologizarea fabricii.