Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat ca va trimite Comisiei Europene o notificare in care va fi explicata decizia Guvernului, fundamentata in primul rand pe necesitatea pastrarii locurilor de munca.
„Nu se pune problema protejarii industriei. Problema fundamentala este aceea a protejarii locurilor de munca. Consider ca este obligatia Guvernului sa protejeze locurile de munca”, a declarat premierul.
Prim-ministrul a declarat, marti, ca „masinile second-hand au omorat vanzarile de la Dacia si le vor omori si pe cele de la Ford”.
Taxa de poluare pentru masinile second-hand si pentru cele sub nivelul de poluare Euro 4 va fi calculata, in continuare, conform normelor ce au intrat in vigoare la 1 iulie 2008.
Specialistii din piata auto au declarat, pentru DailyBusiness.ro, ca masura anuntata de guvern nu va avea un impact real in piata auto, marea problema a industriei autohtone fiind cea a inaspririi creditarii, in conditiile in care peste 60% din masinile noi vandute in Romania in acest an s-au cumparat in leasing si credit bancar.
Dinu Nicolescu, reprezentant Autovit, a declarat, pe de alta parte, ca suspendarea taxei numai pentru masinile noi poate fi privita ca un un abuz si chiar ca un caz de discriminare.
„De ce eu, in calitate de cumparator al unui bun, in spatiul UE, sa platesc o taxa, in conditiile in care altul este exceptat? Daca amandoua bunurile, in speta masinile, respecta legislatia UE, nu vad unde este diferenta”, declara Niculescu care estimeaza ca suspendarea taxei ar putea fi urmata de o crestere a cuantumului celei platite pentru importul de masini second-hand.
Alin Ghenea, director de marketing la AAA Auto, considera ca suspendarea taxei este inutila si ca o masura mai eficienta ar fi fost interzicerea importurilor de masini care nu respecta EURO 4.